Ugyanis a World in Conflict című játékot épp Xbox-ra, illetve PS-re fejlesztő svéd gárda fejese arról beszélt, hogy a 10-es DirectX néhány eszközét sikerült átültetniük a játékba. Ha az ősszel érkező World in Conflict meggyőzi a közönséget, és bebizonyítja, hogy a DirectX-nek van létjogosultsága az újabb generációs konzolokon, az mérföldkő lehet a fejlesztésekben.
Habár a játékot az év második felére/végre ígérték, a DirectX eszközök beépítésén még gőzerővel dolgoznak a fejlesztők, és az sem tisztázott még, hogy a vezérlő mely lehetőségeit építik be a World in Conflict-be.
A 2006-ban PC-n megjelenő RTS óriási sikert aratott anno a stílusra fogékony játékosok körében. Később aztán bejelentésre került az Xbox360, majd a PS3 verzió, majd egy komolyabb késés is, ami miatt az év második felére csúszik át a megjelenés.
Habár az RTS platformjai jellemzően nem a játékkonzolok, a játék a szó szoros értelmében látványos siker lehet, ha a fejlesztő svéd Massive Entertainment sikeresen beépíti a DirectX nyújtotta lehetőségeket a Sierra játékába, ezzel pedig új fejezetet nyithat a konzolokra való fejlesztésben.