Kezdésnek ismét megnyugtatta a rajongókat, és hangsúlyozta azt, amit lényegében eddig is tudtunk: a játék nehéz lesz. Nagyon. Ez abból következik, hogy az újjáéledési mechanika meglehetősen korlátolt lesz, mivel valamiféle erőforráshoz lesz köthető, hogy vissza tudunk-e jönni a harcból a halál helyszínén.
Miyazaki-san továbbá azt ecsetelte, hogy a Sekiro: Shadows Die Twice esetében elszeparálták egymástól a pénzt és a tapasztalati pontokat, míg a korábbi alkotásaikban ugyanabból a valutából tudtuk fejleszteni a karakterünket, és vásárolhattunk tárgyakat.
Ami viszont a leglényegesebb ezek közül, hogy a szoftver többféle befejezéssel fog bírni, mivel ezúttal különösképpen nagy hangsúlyt fektettek a sztorira, hovatovább Miyazaki elmondása alapján újrajátszhatóság tekintetében sem lesz utolsó a mostani jövevényük, minden egyes játékmenettel ugyanis egyre nehezebb élmény fogad majd minket. Nagyon New Game+ szaga van a dolognak, de talán valami furfangosabbat eszeltek ki ennél a FromSoftware-es srácok.