Destiny 2: Forsaken teszt

2018. szeptember 28.
73.4341
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Szóval ott hagytuk abba pár hónappal ezelőtt a Destiny 2 értekezésünket, hogy az első két DLC, a Warmind és Curse of Osiris meglehetősen gyatrán sikeredett, tulajdonképp minden szempontból. Tömegesen hagyták el a játékosok a süllyedő hajót, valamint teli szájjal szidták a Bungie-t, hogyan tudtak egy ennyire jó alapanyagot így elrontani, kis túlzással feláldozni a mocskos anyagiak oltárán.
 


Mert ugye a lehúzás kőkeményen ment és megy is a mai napig. Van azonban egy hatalmas különbség: jelen tesztünk alanya, a Forsaken újra élvezhető, szórakoztató játékot varázsol a D2-ből, gyanúsan hasonlóan, mint anno a Taken King tette az első rész esetében. Én már csak azt nem értem, hogyha tudnak ilyen, minden szempontból minőségi kiegészítőket összerakni, akkor miért kellett erre ennyit várni? Őszintén remélem, hogy nem jött ez későn és sok játékos visszatalál, mert most tényleg nagyon jó Destiny 2 playernek lenni!

Füst szagot érzek. Ég valami esetleg?

Füst szagot érzek. Ég valami esetleg?


A sztorival kezdődik minden. Ilyen sötét és nyomasztó dolgot szerintem nem alkottak még a fejlesztők és sajnos minden igaz belőle, amit a trailerek bemutattak. Guardianunk a legendás Cayde-6 társaságában megérkezik a Tangled Shore helyszínre, ahol is egy börtönlázadást kell leverniük. Egy ideig minden halad a megszokott medrében, azaz lebüntetjük az elénk kerülő gazfickókat, mígnem Cayde egy jó nagy őrültséget bemutatva egyedül marad a rettenetes túlerővel szemben. Majdnem győzedelmeskedik, ám felgyógyulása előtt rommá lövik Ghost-ját, mi pedig későn érkezünk a megmentésére, így a karjaink között leli halálát. Természetesen ez nem marad megtorlatlanul, így magunk eredünk a gyilkos nyomába.

Szóval ezzel a nem túl vidám felütéssel kezdődik az egész és hála a jó égnek, végig fenn marad az érdeklődésünk, már csak azért is, mert csupa rejtélyes figurával hoz össze minket a balsors akik tovább keverik a kártyákat. Fő célunk természetesen a kitaszított herceg, Uldren Sov legyilkolása lesz, de nem eszik azt olyan forrón. Első pillantásra is látszik már, hogy a fejlesztők nagyon sok energiát fektettek a kvázi szingli kampányba. Például dobták a lineáris megközelítést, teljesen szabad kezet kaptunk a különböző részegységek teljesítéséhez. Az új helyszín, a Tangled Shore megannyi titokkal, megoldandó feladattal várja az arra éhes playereket. Kicsit roncsbolygó érzete van, de nagyszerűen sikerült, egészen sokat tudunk barangolni rajta.

Kicsit kékes a nap, de azért szép, nem?

Kicsit kékes a nap, de azért szép, nem?


Itt találkozunk majd egy Spider nevű kiugrott fallen generálissal, akinél különféle fejvadászati opcióink lesznek, természetesen jó kis lootért cserébe. Ezeket azonban nem csak úgy leakasztjuk a polcról, hanem előtte Ghost darabkákat kell gyűjtenünk, amit a különféle egyéb tevékenységekért (járőrözés, nagyobb monszták likvidálása, public eventek) kapunk. Ha jól számoltam, akkor tizenhat, egyre nehezedő bounty-t gyűrhetünk le, de az utolsókhoz már nagyon komoly power szint kell. Persze jönnek majd a sima quest-ek és heroic feladványok, amikből úgyszintén szép számmal akad. A Warmind esetében ugye nagyon elbaltázták a Strike dolgokat, hiszen előre megmutatták az egyszemélyes rész feladatait.

No, itt megint ésszerű döntést hoztak, ugyanis az összesen három darab új kooperatív lehetőség közül mindig csak az nyílik meg, aminek teljesítettük már feltételeit, így nem lő le semmilyen poént. Ezek amúgy közepesen sikerültek, nem túl nehezek, nagyjából negyed óra alatt lezavarhatóak, cserébe nem is dobnak túl erős dolgokat a végén, de azért egynek jók. Ha csak a fentebb felsorolt dolgokat nézzük, már ezek is bőven túltesznek az eddigi DLC-k felhozatalán, de az újdonságoknak még mindig csak a felszínét kapargatjuk! Ahogy befejezzük a szingli dolgot, elérhetővé válik a sokat látott Dreaming City, ami egyedül akkora, hogy simán lehetett volna egy külön kiegészítő. Ráadásul alaposan meg kell dolgoznunk már azért is, hogy egyáltalán beléphessünk rajta, de abszolút megéri. Itt annyi minden van eldugva, hogy felsorolni is nehéz, ráadásul az abszolút Destiny profik is csak vakargatják fejüket egy-egy feladványon, szóval ez amolyan igazi titkok városa.

Ezek mi is lehetnénk, ha lenne csajom

Ezek mi is lehetnénk, ha lenne csajom


Bővült a multiplayer szegmens a Gambit nevezetű dologgal. Elsőre talán furcsa lesz a felépítése, de pár menet után elképesztően szórakoztatóvá válik. Itt tulajdonképpen felrúgták az eddigi PvP vagy PvE élményt és összehozták a kettőt. Két, egyenként négy fős fireteam küzd egymással párhuzamosan az alapjátékból megismert ellenfelekkel szemben. A cél az, hogy minél több mote-ot szedjünk össze legyilkolt ellenlábasainkból, majd ezeket kvázi "lekössük". Ha elérünk egy bizonyos mote számot, akkor meg tudjuk idézni a pálya végi boss-t. Az a csapat nyer, aki hamarabb likvidálja ezt a szörnyet. Az a trükk benne, ha valaki nem bankolja le a magánál tárolt gömböket és teszem azt, meghal, akkor azok bizony elvesztek. Ezen nagyban segíthet az ellenlábas team, mert néha lehetőség van az átjárásra, így lesből le lehet csapni a mit sem sejtő játékosokra.

És még mindig nincs vége az újdonságoknak. Amint elérjük az ötvenes szintet, azzal párhuzamosan meg ötszáz fölé kúszik a power rangunk, na, ott kezdődig az igazi mulatság. Megérkeznek a már emlegetett heroic opciók, egy valag új kihívást rak elénk a stuff, sőt, még Cayde legendás fegyverét, az Ace of Spades-t is magunkévá tehetjük! Bővültek egy harmadik lehetőséggel a kasztok, amit ha kifejlesztünk, akkor például a titánok puskagolyóként vágódnak az ellenfelek közé, hatalmas robbanást generálva ezzel. Arról nem is szólva, hogy 540-es erő felett nézhetjük meg az új, finoman szólva sem egyszerű raid-et. Nem hiszem, hogy akad olyan játékos, aki ezek után képes lenne belerúgni a Forsaken tartalmi részébe, főleg hogy néhány dolgot meg sem említettem még, de azok felfedezését már rátok bízom.

Igen, oda fogok berombolni hamarost

Igen, oda fogok berombolni hamarost


Technikailag továbbra is rendben vagyunk, bár én belefutottam két olyan falba ragadós bugba, ami miatt újra kellett indítanom az egész játékot, de abszolút nem ez a jellemző. Ahogy a bevezetőben említettem, egészen nagy terepet kapunk, ami ráadásul kellően változatos is. Megérkezett egy új faj, a Scorn, akik között vannak elképesztően bosszantó típusok, de ezt majd ti is látjátok szerintem. Hála a jó égnek továbbra is stabil a képfrissítés, szóval ez nem hátráltat minket semmiben. Térjünk rá a negatívumokra, amikből nincs sok, de azért szót kell ejtenünk róluk.

Rögtön a legelső az ár. Önmagában csak a Forsaken majdnem annyiba kerül, mint egy teljes árú játék. Ez persze sokkal feljebb kúszhat, ha olyan kiadást veszünk meg, amiben az első kettő DLC is benne van. Azért az igencsak nevetséges, hogy akik mondjuk megvették lemezen az alapjátékot, majd az első season pass-t, most meg ezt, lassan negyvenezer jó magyar Forint környékén járnak. Bármennyire jól sikerült most ez a szekvencia, azért nem olcsó móka. Ha már ennyire negatívba fordult át az egész Bungie reputációja, némi kedvezményt megérdemeltek volna a kitartó playerek.

Gyere haver, bemutatlak új haveromnak, a gránátvetőnek

Gyere haver, bemutatlak új haveromnak, a gránátvetőnek


Az is nevetséges kissé, hogy 2018-ban egyetlen mondaton kívül továbbra sem szólal meg főszereplőnk. Igazából nem nagyon jut eszembe más, ami miatt le kellene húznom a cuccot. Végre azt kaptuk, amire nagyon-nagyon rég várunk: egy tartalmas, jól összerakott kiegészítőt, ami tovább viszi a történetet és csomó olyan dolgot hoz be, amivel tényleg élvezet játszani. Ésszerűsítették a fejlődést is, szóval tényleg csak annyit tudok mondani: ha rendelkezel még a stuffal és nem adtad el mérgedben, bátran tedd magadévá a Forsaken-t mert nagyon minőségi szórakozásban lesz részed. Ezt az utat tessék követni, kedves Bungie!

Destiny 2: Forsaken / Tesztplatform: PlayStation 4

kihagyhatatlan!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2018. szeptember 06.
  • Ár: 15.799 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Elképesztő tartalom
  • Remek, izgalmas sztori
  • Gambit mód
  • Nagyon drága
  • Kicsit kell bugot gyomlálni
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
9
9 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 3 hónapja és 25 napja

[Tiltott felhasználó!]

iPet

7 éve, 3 hónapja és 25 napja

Hellblade írta:
Ps4 en letöltöttem az ingyenes Destny 2:Forsakent..

Ha ahhoz megveszem az első 2 dlct,meg ezt,akkor abból is valódi Forsaken lesz szerintetek? mosolygó smiley
Ha jól tudom, akkor az alapjáték lett "ingyenes", mmint azt adták ugye Ps+-ba. A Forsaken tuti h nem free, most jelent meg mosolygó smiley De amúgy kell hozzá az első két DLC is, ezért adják csomagba őket mosolygó smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 3 hónapja és 25 napja

[Tiltott felhasználó!]

Gólem

7 éve, 4 hónapja

Kéne adnom neki még egy esélyt. Nagyon jüó hangulatú a teszt.

válasz erre

iPet

7 éve, 4 hónapja

Neurotic írta:
Én is visszatértem a Destiny 2-be, de azért ennyire nem vagyok elragadtatva a cucctól. A fegyverek menedzselését és fejlesztését teljesen átalakították. Ami nem teljesen lett ok. Egyrészt a power fegyverek közül pár átkerült az első két slotba ami tök jó. Viszont az ezekhez kapott lőszerek száma nevetségesen kevés. Multiban kapunk hozzá 2 töltényt röhögő smiley Rohangáljál shotival úgy, hogy két töltény van benne! Ezt miért? Annyira nem op, mert elég közel kell kerülni az emberhez, hogy lehessen vele ölni. Bár annak örülök, hogy legalább átkerültek a power fegyverekből, mert őszintén ki az aki shotit vitt magával amivel csak akkor tudsz ölni, ha lenyomod az ellenfeled torkán, egy olyan rakétavető helyett ami kapásból megöl 2-3 ellenfelet is ha mákod van röhögő smiley

A fejlesztést is jól elcseszték, mert eddig ha a fegyvered power szintjét növelni akartad csak glimmer kellett meg egy másik fegyver ami kicsit magasabb szintű volt. Most meg farmolni kell egy csomó nyersanyagot amik között az egyik a masterwork core ami elég ritka cucc. Ez utóbbit lehet venni is 10 legendary shardért, de az sem túl olcsó. Szóval állatira megdrágították a fegyverfejlesztést. Ezzel lelassítva az amúgy sem túl gyors fejlődést.

Azzal is vitatkoznék, hogy annyi lenne az új tartalom. Kaptunk új területeket, tök jó. Viszont az ellenfelek most is ugyanazok. Kaptunk 1-2 új típust, de azok sem túl változatosan harcolnak. Rohan feléd mint valami zombi röhögő smiley Erre még hozzá jön az, hogy az új keigészítőben is az az endgame content, hogy játszd újra és újra ugyanazokat a küldetéseket, és visszaküld a korábbi területekre. Szóval a repetitív játékmenet megmaradt.
Háááát, van igazság abban amit írsz mosolygó smiley De szerintem a Shore és a Dreaming City együtt erős kombó. A fejvadászat poén, meg heroicon is jó letolni a questeket. Az endgame részt nem tudom, hogy meg lehetne-e ennél jobban oldani, mert ugye mégis egy mmo-ról beszélünk mosolygó smiley Szerintem amit lehetett, a striekokkal, public eventekkel, bountyval megtették. Plusz ott a gambit, amit én nagyon élvezek mosolygó smiley

A fejlődésnél szerintem 500 lvl fölött igaz, amit írsz. Én 340-el kezdtem a Forsaken-t és egészen hamar eljutottam 50es szintre meg 500 levelre. Onnantól visziont ja, vért fogsz izzadni minden egyes egységért, a Last Wish-t meg görénység volt 540-re rakni röhögő smiley bár még úgy is csak estem-keltem.
Én tényleg nagyon bírom ezt most mosolygó smiley

válasz erre

Neurotic

7 éve, 4 hónapja

Én is visszatértem a Destiny 2-be, de azért ennyire nem vagyok elragadtatva a cucctól. A fegyverek menedzselését és fejlesztését teljesen átalakították. Ami nem teljesen lett ok. Egyrészt a power fegyverek közül pár átkerült az első két slotba ami tök jó. Viszont az ezekhez kapott lőszerek száma nevetségesen kevés. Multiban kapunk hozzá 2 töltényt röhögő smiley Rohangáljál shotival úgy, hogy két töltény van benne! Ezt miért? Annyira nem op, mert elég közel kell kerülni az emberhez, hogy lehessen vele ölni. Bár annak örülök, hogy legalább átkerültek a power fegyverekből, mert őszintén ki az aki shotit vitt magával amivel csak akkor tudsz ölni, ha lenyomod az ellenfeled torkán, egy olyan rakétavető helyett ami kapásból megöl 2-3 ellenfelet is ha mákod van röhögő smiley

A fejlesztést is jól elcseszték, mert eddig ha a fegyvered power szintjét növelni akartad csak glimmer kellett meg egy másik fegyver ami kicsit magasabb szintű volt. Most meg farmolni kell egy csomó nyersanyagot amik között az egyik a masterwork core ami elég ritka cucc. Ez utóbbit lehet venni is 10 legendary shardért, de az sem túl olcsó. Szóval állatira megdrágították a fegyverfejlesztést. Ezzel lelassítva az amúgy sem túl gyors fejlődést.

Azzal is vitatkoznék, hogy annyi lenne az új tartalom. Kaptunk új területeket, tök jó. Viszont az ellenfelek most is ugyanazok. Kaptunk 1-2 új típust, de azok sem túl változatosan harcolnak. Rohan feléd mint valami zombi röhögő smiley Erre még hozzá jön az, hogy az új keigészítőben is az az endgame content, hogy játszd újra és újra ugyanazokat a küldetéseket, és visszaküld a korábbi területekre. Szóval a repetitív játékmenet megmaradt.

válasz erre

petrovicsz

7 éve, 4 hónapja

Vidoros írta:
Úgy tűnik a teszt alapján hogy helyreállította a D2-n esett csorbát. mosolygó smiley
Kár hogy sokaknál már túl későn.

válasz erre

muki

7 éve, 4 hónapja

Gatyába rázták a harmadik DLC-re! mosolygó smiley Kipróbálnám ha még meglenne a játék.

válasz erre

Vidoros

7 éve, 4 hónapja

Úgy tűnik a teszt alapján hogy helyreállította a D2-n esett csorbát. mosolygó smiley

válasz erre
Destiny 2: Forsaken
15.799 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások