Aki még nem olvasott volna a játékról nálunk, az gyorsan keresse fel iPet kolléga konzolos tesztjét, ugyanis az alapján fogok rámutatni az eldugottabb aspektusaira a játéknak, illetve mutatom be, hogy mi a különbség a PC-s és a konzolos verziók között.
Talán senkit sem fog meglepni, hogy a játék sokkal jobban mutat a számítógépeken. A legfontosabb, és leglátványosabb különbség az FPS határ, mely a konzoloknál 30-nál megáll, míg PC-n akár 200-ig is felmehet, ha nem robban fel gépünk útközben. Kis baki, hogy az átvezető animációk megmaradtak a 30-as limitnél, minden bizonnyal ez nem lett fixálva port-olás közben.
Ezek után már nyugodt szívvel lehet gyönyörködni a tiszta, akár 4k-s felbontásban, ha monitorunk bírja, hisz nem akad fent a rendszer 1080p-n, mint teszem azt a PS4-nél. Ha ez még kevés, akkor a "Render Resolution" csuszka teljes feltolásával érhetjük el a maximális vizuális élvezetet, kristálytiszta látványvilágot eredményezve (potenciálisan jól átsült videokártyával vacsira).
Szerencsére nincs nagy rendszerkövetelménye a játéknak, és amivel úgyszintén megfogtuk Isten lábát, az a jól optimalizált motor, így a kis részletek, mint a környezet vagy karakterünk aprólékossága nyugodtan mehetnek maximumra, nem fogják megenni a hardvert (a fent említett csuszka kivételével).
A grafika után az irányítást is meg kell említeni, habár ez sem meglepő, mivel a billentyűzet és az egér nem ugyanaz, mint a kontroller. A PC jobban fog apellálni a kompetitív játékosoknak, hisz gyorsabban lehet reagálni, és az a nyavalyás FPS limit sincs életben, míg a nyugodalmasabbaknak a gamepad is megfelelő lesz, hisz ők nem rohannak semerre.
A megszokott gombok mellett kivételesen a "q"-val dobjuk a gránátot, és a "c"-vel ütünk, vagy blokkolunk, attól függ FPS vagy TPS nézetben vagyunk. "Tab"-al jön fel Ghost-unk, vagyis az egyszerű radar, míg lenyomva a gombot a nagytérkép fog ránk pislogni. A "ctrl" guggolásra készteti karakterünk, mely elősegíti a lopakodást, de ebben a játékban minek lopakodni, amikor oda is rongyolhatunk ellenségeinkhez, és orrba vághatjuk őket? Nincs nagyobb eufória annál.
Ha viszont mindenképp hasznosítani akarjuk a guggolás gombját, akkor azt a futás közben tegyük, mikoris becsúszunk, jó esetben egy fedezék mögé, rossz esetben egy szakadékba (volt már rá példa, nem vagyok rá büszke). Szerencsére eddig nem tapasztaltam, hogy lenne bármiféle büntetés a halálért, kivéve, ha olyan területen halunk meg, ahol nincs "respawn"-ra lehetőség. Olyankor a legközelebbi "checkpoint"-on éledünk újra, és mivel ilyen általában szóló küldetéseknél van, ezért néha újra kell kezdeni azon ellenség gyakását, aki elpusztított minket.
Igazán csak a pár nap múlva megnyíló "raid"-ben lesz nagy büntetése a meghalásnak, ami a hosszú feléledési időben fog kimerülni. Ez nem tűnhet vészesnek, de egy "raid boss" valószínű lazán ki fogja tudni irtani csapatunk, miközben mi, vagy más társaink az ibolyákat szagolgatjuk alulról. Egyetlen jó dolog az egészben az, hogy pénzbüntetést nem, kapunk, és a felszerelésünk tartóssága sem romlik. Persze előtte el is kell jutni a "raid"-hez, aminek első állomása a húszas szint megszerzése.
Ez lenne a szintlimit egyelőre, amit eléggé könnyen el lehet érni. Azon kívül, hogy a sztori küldetéseket teljesítjük, belefuthatunk úgynevezett kalandokba (Adventures) is, és helyi eseményekbe (Events), melyek teljesítése eléggé megdobja az XP csíkunk, nem beszélve a pénzről és egyéb jutalmakról. A húszas szint után messze nincs vége az életnek, továbbra is kapjuk a tapasztalati pontokat, viszont szintlépésekért már "Bright Dust" jár, melyeket kozmetikai tuningokra tudunk beváltani.
Előbb utóbb végzünk is a sztori vonallal, már rég maximális szintre húzva, zsebünk tele "Glimmer"-rel, ami ebben a játékban a leggyakoribb pénznem, és alapvető cuccokat, vagy "Mod"-okat tudunk belőle legfőképp venni (utóbbiról kicsit később). Ha még nem fejeztük be a kalandokat, tegyünk így, és meglesz minden felszerelésünk a következő lépcsőfokhoz. Ez pedig a "Public Event"-ek "Heroic" nehézségi fokozatán való takarítása, és a térképeken barlangjellel ellátott "Lost Sector"-ok bebarangolása.
Ezeken az "Event"-eken egy-két könnyed feladatot kell teljesíteni a "Loot" ládáért, de ha sikerült egy bizonyos nem egyértelmű cselekedetet elkövetni, akkor beindul a "Heroic" mód. Ezt a játék is fogja jelezni, a "boss" sokkal macerásabbá válik, és az esemény végi jutalom is jóval hasznosabb lesz. A barlangpucolás egyértelmű: ha meghal a végén a főnök, akkor kapunk egy kirámolható dobozt, persze ezt az alattvalók aktívan akadályozni fogják.
Majdhogynem minden ilyen "Lootbox" tartalmaz "Token"-eket, különbözőeket bolygótól függően, de mindegyik ugyanarra jó: a regionális fő"npc"-nél be lehet váltani őket 20-as szinten különleges tárgyakra, melyek közül minimum az egyik legendás. Ezeken kívül a Mérföldköveket is figyelni kell, melyek speciális küldetéssorozatok, értékes jutalmakkal a végükön (akár Exotic tárgyakkal).
Kimaxolni a "Power" pontjainkat (melyek felszerelésünk összértékét mutatják) "Mod"-okkal lehet, és egészen 305-ig tudunk így menni, mely a végső határ egyelőre, ameddig ki nem jön a decemberre beígért DLC. Ó és mielőtt azt hiszitek, hogy csak a fent említett dolgok várnak rátok, nem kell csüggedni; a Destiny 2 még rengeteg más kihívással, és titkos feladattal várja a "Power"-re éhező individuumokat.
A játék nem nehéz alapvetően, még ha egyedül is akarunk nekimenni a világnak, de van lehetőség a Coop-ra, az első pár bevezető küldetés után. Bejáratott barátokkal ideálisabb, de bármikor alakíthatunk idegenekkel is "Strike" csapatot, és mehetünk erre tervezett barlangokban, melyek esszenciálisan "Lost Sector"-ok három emberre optimalizálva.
Összesen három kaszt vár ránk, az előző játékból ismerősek lesznek (Titan, Hunter, Warlock), melyek nem követik a tradicionális tank, gyógyító és sebző szerepeket. Inkább különböző stílusú sebző karaktertípusokról van szó, habár a Warlock tud egy gyógyító kört felhúzni, és a Titan tud egy falat csinálni, ami mögé bújva azonnal újratöltődik a fegyvere.
Mindegyik kasztnak van két külön alkasztja. Ezek aktiválásának viszont előfeltétele egy küldetés teljesítése miután megtaláltunk egy relikviát, ami ládákból eshet ki egy bizonyos szint elérése után. Az alkasztok is két-két részre vannak felosztva, négy-négy képességgel mindegyikben, melyek kizárják egymást, így csak az egyik négyes használható egyszerre, habár akármikor válthatunk közöttük.
Kedves iPet kolléga nem hazudott, amikor azt mondta, hogy fulladásig van tömve a játék tartalommal. Magát a fősztori vonalát ugyan pár nap alatt végig lehet vinni, még, ha közben megcsináljuk a kalandokat is, és az út a 305-ös "Power"-ig épp hogy csak elkezdődött.
Megérte várni a PC-seknek, ugyanis melegen tudom ajánlani a Destiny 2 beszerzését nekik is. A grafika előtt le a kalappal, a zene továbbra is hibátlan, hangulatos, és a játékmenet, bár primitívnek tűnik első látásra, miután elmélyedtünk benne azt fogjuk észrevenni, hogy ez sokkal több, mint aminek látszik.
Destiny 2 (PC) / Tesztplatform: PC
kihagyhatatlan!- Stílus: FPS
- Megjelenés: 2017. október 24.
- Ár: 17.799 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Fantasztikus grafika, és zene
- Rengeteg tartalom mind szóló-, és multiplayereknek is
- Szinte megunhatatlan, pergős játékmenet
- Nem túl változatosak a játékmódok
- Kissé sokba kerül