Dirt 4 teszt

2017. június 16.
74.4311
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
adriano profilja, adatai
adriano
A Codemasters brit kiadó neve bizonyára minden videojátékokban jártas embernek ismerősen cseng, elsősorban kiváló autóversenyeiknek köszönhetően. Ezek közül is talán a legkiemelkedőbb az immár majd? húsz esztendeje húzódó rali-széria, a Colin McRae Rally, amely már a tragikus sorsú egykori kiváló versenyző neve nélkül ugyan, de továbbra is rendszeresen szállítja nekünk a jobbnál jobb programokat.
 


A legutóbbi rész, a DiRT Rally apróbb csalódást okozott, főleg abban az értelemben, hogy az addigiaktól eltérő módon a kompromisszumok nélküli élethűséget, a szimulációt helyezte előtérbe a fun faktorral szemben. Alig egy év múltán megérkezett a DiRT 4, amellyel a készítők visszatérni készülnek az elsősorban szórakoztató versenyzés világába, megtartva a brutálisan nehéz előd pozitívumait. "Be fearless", ahogy a játék mottója is mondta a promók során - ne féljünk tőle, vágjunk bele! Íme a DiRT 4.

Már a kezdet kezdetén, ahogy elindítjuk a programot, láthatjuk, hogy itt bizony nem csak a hardcore arcoknak terem majd babér: választhatunk, hogy Gamer, vagy Simulation módban akarjuk-e tolni, azt hiszem nem igényel különösebb magyarázatot, hogy melyik mód mit is jelent tulajdonképpen. Az első kanyart tehát máris sikerrel veszi az új DiRT, akkor is leülhetünk elé, ha nem vagyunk második Sébastien Loeb vagy -stílusosan- Colin McRae.

- Mi ez a szag? - Szerintem már a kuplung.

- Mi ez a szag? - Szerintem már a kuplung.


A Simulation mód egyébként nem meglepő módon a DiRT Rally fizikáján és irányításán alapszik, a Gamer pedig mindenekelőtt árkád élményeket ígér, sok segítséggel, nehezen totálra törhető kocsikkal, ahogy azt a "könnyített" műfajban kell. Fontos megjegyezni viszont, hogy az egyes beállításokat és rásegítéseket a végletekig finomhangolhatjuk, így tényleg szinte mindenki olyan élményt kap a pénzéért, ami számára a legmegfelelőbb. Mindennek tetejébe, a két mód versenyzői külön-külön online ranglistán szerepelnek, tehát nem zavarnak be egymás eredményeibe, ez is örvendetes dolog.

A tényleges játékot elkezdve, először néhány percben megismerkedhetünk az irányítással, majd ezek után egy aféle iskolába, vagy ha úgy tetszik edzőpályára kerülünk, ahol még tovább gyakorolhatunk, mielőtt ténylegesen kigurulnánk a versenyekre.

Ez is más hátán akar felkapaszkodni.

Ez is más hátán akar felkapaszkodni.


Ha úgy döntöttünk, hogy eljött a mi időnk, választhatunk végre a játékmódok között, amelyek közül a legjobb - és maga az egész program lényegi része ugye - a karrier. Nagyon jól felépített, kidolgozott módról van szó, látszik hogy nem akarták elnagyolni brit barátaink.

Kezdetben más csapatok beugró versenyzőiként próbálkozunk, és úgy szerzük hírnevet, később viszont persze megvásárolhatjuk saját gépcsodánkat és külön csapatot is csinálhatunk, amelynek színei, szponzorai, ügyes-bajos dolgai mind-mind rajtunk állnak. Eredményeink segítségével pénzt kereshetünk, amelyből javíthatjuk a kocsit, miegymás, tulajdonképpen fent kell tartanunk az egész boltot. Ha jól akarjuk csinálni, nagyon összetett menedzseléssel nézünk szembe, sok időt belefeccölhetünk a szimpla versenyzés mellett.

Baja Magyarországon van, nem Mexikóban, még ezt se tudják, höhö.

Baja Magyarországon van, nem Mexikóban, még ezt se tudják, höhö.


A karrier mód egyébként négy ágra oszlik tovább: klasszikus rali, ugyanez retro kocsikkal, ralikrossz mód (szerintem ez talán legélvezetesebb), valamint a Land Rush, amelyben visszatérünk a régi DiRT-gyökerekhez, és homokfutókkal vagy teherautókkal versenyzünk homokfedte körpályákon.

Mindegyik mód kellően jó és szórakoztató, de ha már a ralikrosszt kihoztam kedvencnek, akkor megjegyzem, hogy a legkevésbé kedvenc-főleg egyhangúsága miatt- a Land Rush volt, viszont legalább ez a legrövidebb is. A karrier mód tehát közelít a tökéleteshez, már önmagában ez miatt megéri bepróbálni a játékot, de szerecsére van még sok más is, amire rácsúszhatunk.

Az egyik ilyen a Free Play, amit neve alapján értelem nélküli, amolyan gyors, ?barátságos? versenymódnak gondolnánk, viszont ezen belül is gyűjthetünk pénzt a karrierünk képzeletbeli kalapjába, mégiscsak van tehát miért küzdeni.

Homokfutóval szállni élvezet.

Homokfutóval szállni élvezet.


Ennek a módnak is megvan azonban a maga negatívuma, ez pedig az országok/helyszínek sokkolóan kevés száma, amiben kipróbálhatjuk magunkat: egészen pontosa öt. Hiába nézitek az ágy alatt, a fiókban, vagy a kenyérbe sütve, ez bizony csak öt marad. Sajnos ez erős visszalépés a korábbiakhoz képest, nincs mit szépíteni.

Egy kis gyógyírt jelent az egyébként szuper Your Stage funkció, ahol saját versenypályát hozhatunk létre. A baj csak az, hogy itt is csak a hossz és a pálya komplexitása adható meg, a környezetet tekintve csak abból a maroknyi országból dolgozik ez a feature is, szóval a probléma fő gyökerét még véletlenül sem húzza ki - de legalább van, örüljünk neki.

Jó állapotú felni eladó.

Jó állapotú felni eladó.


Szóljunk néhány szót a száraz körítésről, azaz a grafikáról és a zenékről/hangokról is. A látványvilág változatlanul az előző generációra készült Ego Engine-t használja, ennél fogva szerintem egy fikarcnyival sem lett szebb egyéves elődjénél, viszont még bőven afelett a szint felett van, amely felett már nem befolyásolja az élményt a grafika.

Nyilván lesz olyan, aki azt mondja, hogy 2017-ben már látott szebbet, de szerintem semmi gond nincs vele, a porfelverődés és hasonló apróságok mind-mind remekül néznek ki. Esetleg az eső megjelenítésén lehetett volna mit csiszolni, de ezt már tényleg csak azért írom, hogy írjak valami negatívat is, hisz azért tökéletesnek már valóban nem tökéletes ez a grafika. Betonstabilan tudja ellenben a fps-t, ami nem rossz, viszont nagyon jó.

Öreg bömbi nem vén bömbi.

Öreg bömbi nem vén bömbi.


A hangokba már tényleg nehéz lenne belekötni még az igazán grumpy teszternek is. A zenék jók, a kocsik hangjai, stb. még jobbak, a navigátorülésbe pedig újra az a Nicky Grist ül, aki a való életben sokszor McRae társa is volt a versenyeken.

A DiRT 4 fő célja az volt, ahogy már utaltam rá, az volt, hogy a DiRT Rally pozitívumait felhasználva egy játékosbarátabb, könnyebben fogyasztható, szórakoztatóbb játék legyen. Ahogy a cikkből sejthetitek, maximálisan sikerül is neki, és talán nem túlzás azt állítani, hogy minden idők legjobb ralijátékával van dolgunk.

A faluban népszerű hobbi a sufnituning.

A faluban népszerű hobbi a sufnituning.


Egyedül a bosszantóan kevés pálya árnyékolja be a képet, de ez senkit ne rettentsen el tőle, hisz újra messze kiemelkedő produktumot hozott nekünk a Codemasters.

Ha legközelebb erre illetve a grafikai generációváltásra is rágyúrnak, én megajánlom a 10/10-est. Addig is itt egy kicsit kevesebb-de tényleg csak kicsit.

Dirt 4 / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2017. június 09.
  • Ár: 15.899 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Közel tökéletes karrier-mód
  • Újra kedvez az alkalmi versenyzőknek is
  • Kifogástalan hangok / zenék
  • Meglepően kevés választható pálya
  • Lassanként elavult(as)ba hajló grafikai motor
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.8
10 hozzászólás

domi200

8 éve, 6 hónapja és 9 napja

ugy hallotamhogy ez jó jáék az lenne a kérdéesem hogy ez van ps3-omra?

válasz erre

Tommy

8 éve, 7 hónapja és 27 napja

Stomi írta:
Szerintem ez a játék inkább visszafejlődést mutat,igen Dirt 3 szintjére fejlődött vissza a Dirt Rally-ról.Igen,nehéz volt a Dirt Rally pont az volt benne a jó,egy rally játék legyen nehéz azért rally játék.a Dirt4-ben egy gyakorlottabb szimulátor játékos még Szimuláció módba állítva is könnyű szerrel megnyeri a szakaszokat.Magyarul nekem nagyon Arcade-nak tűnik.Az autók nagyon gyengék a kategóriájukhoz képest,még agresszív gázadásnál 1. fokozatban is visszaesik a fordulat, holott minden segítség kikapcsolva van...Még a 2000ccm (Subaru,Focus stb..)kategóriájú autókkal sem lehet szépen autózni, még 2. fokozatban sem tudod berakni a kanyarba mert visszaesik a fordulat(pedig egy négykerekes rally autónál alap).Ezt Dirt Rally-ban simán megcsináltad még 3.ban is.Szóval gyengék nagyon az autók..Nekem ez nem rally játék...kövezzetek meg de szerintem ezt jól elcseszték...
Dirt Rally egy egész más vonal, de szerintem ez sincs elcseszve egyébként.

Nekem bejön, egyszerű, könnyebb a kezelés, igaz a grafika nem annyira oké.

válasz erre

Stomi

8 éve, 7 hónapja és 27 napja

Szerintem ez a játék inkább visszafejlődést mutat,igen Dirt 3 szintjére fejlődött vissza a Dirt Rally-ról.Igen,nehéz volt a Dirt Rally pont az volt benne a jó,egy rally játék legyen nehéz azért rally játék.a Dirt4-ben egy gyakorlottabb szimulátor játékos még Szimuláció módba állítva is könnyű szerrel megnyeri a szakaszokat.Magyarul nekem nagyon Arcade-nak tűnik.Az autók nagyon gyengék a kategóriájukhoz képest,még agresszív gázadásnál 1. fokozatban is visszaesik a fordulat, holott minden segítség kikapcsolva van...Még a 2000ccm (Subaru,Focus stb..)kategóriájú autókkal sem lehet szépen autózni, még 2. fokozatban sem tudod berakni a kanyarba mert visszaesik a fordulat(pedig egy négykerekes rally autónál alap).Ezt Dirt Rally-ban simán megcsináltad még 3.ban is.Szóval gyengék nagyon az autók..Nekem ez nem rally játék...kövezzetek meg de szerintem ezt jól elcseszték...

válasz erre

totyak

8 éve, 8 hónapja

Eltohn írta:
Mindenhol istenítik ezt a játékot de komolyan mondom nem tudom miért. A grafika jó esetben is PS3 szinten van, a hang... Hát búgnak az autók. Ennyire jó lenne a játékélmény? meglepett smiley
Tulajdonképpen igen, a játékélmény nagyon jó. Ha van lehetőséged és szereted a versenyjátékokat, próbáld ki, lehet neked is megtetszik.

válasz erre

Eltohn

8 éve, 8 hónapja

Mindenhol istenítik ezt a játékot de komolyan mondom nem tudom miért. A grafika jó esetben is PS3 szinten van, a hang... Hát búgnak az autók. Ennyire jó lenne a játékélmény? meglepett smiley

válasz erre

Vidoros

8 éve, 8 hónapja és 1 napja

Srácok, ebben tényleg nincs split screen? meglepett smiley A Dirt 3-ban volt.

válasz erre

Direktor

8 éve, 8 hónapja és 1 napja

Végre egy játék amiben van normális single! röhögő smiley

válasz erre

Gólem

8 éve, 8 hónapja és 1 napja

Rohadt jó game lett végre!!!!

válasz erre

Mordorer

8 éve, 8 hónapja és 1 napja

Végre újra egy jól sikerült Dirt játék! Nekem a 3 nem igazán adta, de ez nagyon úgy tűnik hogy király lett!

válasz erre

totyak

8 éve, 8 hónapja és 1 napja

A játék nagyon jó, közel érzem a Dirt 3 szintjéhez, de nem éri el. Én Gamer módban játszom, de minden segítséget kivettem. Igaz, hogy néha egy-egy komolyabb kanyar meglep és megtöröm a vasat, de alapesetben rommá verem a mezőnyt. Lehet, hogy van még valahol egy nehézségbeállító csúszka, annyira nem mélyedtem el a beállításaiban. Majd lehet átváltok szimulátor módra és kipróbálom ott is magam. Az, hogy mindenféle beállítással el lehet szórakozni, nekem inkább teher, nem értek hozzá, meg nem is szeretek vele pepecselni. Hagytam is mindent úgy, ahogy volt, csak az irányítást szabtam megfelelőre. Szerintem a Dirt 3 jobban irányítható volt billentyűzettel, de ezt is hamar meg lehet szokni. A grafikára mondhatjuk, hogy tűrhető, szerintem sokkal szebbnek kellene lennie. Mondjuk így legalább olyan ősrégi pc-ken is ultra beállításokkal fut a játék, mint amilyen az enyém. Az autók úgy ahogy kinéznek, de a környezet az elég gyalázatos. Aztán vannak olyan apróbb hibái a játéknak, hogy a kocsi borul, mint egy üres tejesdoboz, ha valami kis bukkanóra rámész a kanyarba, vagy hogy az útmenti bozótos, buckás rész, ha kikeveredsz az út szélére, szívja kifelé a járgányt, mint egy mágnes, de ezért kell ügyesen vezetni, legalább van valami nehezítés. Összességében örülök a játéknak, nekem a sem a Dirt Rally, sem a Showdown nem jött be és valami ilyesmire vártam már a 3 óta.

válasz erre
DiRT 4
15.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások