Belül egy kicsit mindig felsírok, amikor tőlük származó produktumot kell tesztelni, mert egyszerűen képtelenek a totális középszerűség árnyékából kilépni. A mostanában átnézett dolgaik közül a Gravel amúgy egyáltalán nem lett rossz, úgyhogy lehetett reménykedni abban, hogy soron következő alkotásukkal, a MotoGP 18-cal esetleg átlépik saját árnyékukat. Ment a fogadkozás részükről, hogy új engine-t szereztek hozzá (UE4), lesz benne ez-az-amaz, sőt, a stuffal megmoccannak e-Sport irányba is. Ez mind szép meg jó, de nyilván a fele se teljesült az egészből.
A közepesen érdekfeszítő összevágott jelenetsor után tesztünk alanya arcunkba tolja, hogy mennyi minden változott idén és mennyire jó lesz nekünk motorokat vezetni. Az első benyomás amúgy pozitív, mert egyből feldobja a három lépcsőből álló tutorial opcióját, amivel éljünk is, mert a kezelhetőséget szokni kell. Nagyon. A főmenüben turkálva kiböki szemünket a MotoGP ID nevű, új lehetőség. Mielőtt agyat eldobva csak emiatt rohannátok a kasszához a játékkal, elmondom, hogy itt tudjuk nyomon követni fejlődésünket, a játékban megnyitott dolgainkat.
Leendő divatdiktátorok szintén örvendezni fognak, mert ahogy megszokhattuk, úgy most is licenszelt minden, azaz jönnek szépen a szponzorok és kedvünk szerint öltöztethetjük, pimpelhetjük pilótánkat és a motorunkat. Mivel a Game Channel nem váltott portfóliót és a következőkben nem osztanék meg veletek horgolási tanácsokat, ezért javaslom, evezzünk át komolyabb vizekre. Anyagunk gerincét továbbra is a karrier mód jelenti. Ahogy megszokhattuk, először a csirke osztályban kezdünk, aztán szépen lassan fel kell verekedni magunkat a nagyfiúk közé.
Itt érhető tetten először fejlesztőink igyekezete: megpróbálták feldobni a totál steril, unalmas, lélekölő, menüből menübe ugrálást és mindig bevágnak valami videót (töltés közben), ahogyan pilótánk lepacsizik a vezető mérnökkel vagy hölgyekkel diskurál, esetleg készül interjút adni. Magyarul próbáltak valamilyen atmoszférát teremteni a dolognak, ha már egyszer ennyien imádják ezt a sportágat. Valószínűleg a grafikusok hibája, hogy ez nem jöhetett össze. Hiába a friss engine, játékunk sajnos nem néz ki túl rózsásan. Élethűségre való törekedés ide, lézerscannelt arcok oda, sajnálatos módon ez nem nagyon jött össze.
Sofőrjeink bambán, élettelen tekintettel integetnek ide-oda, miközben azon imádkozol, hogy ne essen darabokra az animáció. Sajnos a pályákra gördülvén sem változik ez a szituáció. Elképesztően lapos, unalmasan megfestett környezet, alacsony felbontású textúrák meg ezernyi más probléma fémjelzi utunkat. Mondjuk a lelátókon "tomboló" közönség még innen is lefelé lóg ki. Ehhez még jönnek a jól megszokott technikai glitch-ek: későn betöltődő felületek, semmiből előtűnő épületek, átlógások varázsolják teljessé a képet. A legszebb azonban az, hogy a képfrissítést 30 FPS-ben maximalizálták (konzolon, PC-n elérhető a 60), ami pedig tényleg rossz vicc.
Hozzátenném, a mindenféle logókkal ellátott paripák meg pilótáik kifejezetten jól néznek ki, szóval legalább rájuk figyeltek. Visszakanyarodva a karrier módhoz: ténykedésünket a Red Bull MotoGP Rookies Cup megnyerésével indítjuk, ahol igazából el tudjuk sajátítani a kezelés alapjait. Minden teljesített verseny után pontokat kapunk, ami fejleszti hősünk motorral kapcsolatos értékeit. Módunkban áll egy komoly szorzót rendelni ehhez, ami annak függvényében változik, hogy mennyi játékmenetbeli segítséget akarunk használni. Értelemszerűen, ha kikapcsolunk mindent, akkor lesz a legmagasabb ez az érték. Motorunk teljes testreszabhatósága amúgy továbbra is jelen van, legnagyobb örömünkre.
Bevallom, én nem nagyon nyúlkáltam bele a default beállításokba, de továbbra is elképesztő részletességgel paraméterezhetjük gépünket. Nem fogok felsorolni mindent, de a gumik minőségétől kezdve a felfüggesztés merevségén át a váltás üteméig minden átállíthatunk, ráadásul ezt megtoldották egy jó nagy csúszkával, hogy minél többet tudjunk itt szöszölni. A kezelhetőség egyébként teljesen szimulátor jellegű, jó sokat kell piszmogni vele, amíg ráérzünk a kanyarok ívére, a döntögetés mértékére. Persze ezzel nincs baj, hiszen mégiscsak egy hivatalos játékról beszélünk, plusz nem olyan nehéz azért ráérezni, de az tény, hogy instant sikerélmény nem ér minket.
A karrieren kívül csak a szokásosnak mondható dolgokkal szórakozhatunk, azaz nyomhatunk pár Time Trial kört, de lebonyolíthatunk egy teljes bajnokságot, kvalifikációs körökkel együtt. Direkt hagytam a bevezetőben említett multiplayer meg e-Sport opciót a végére. Kezdjük talán az előbbivel. Egészen sok, csak online játszható program átfutott már a kezeim között, de ennyire rosszul megvalósított netes mókát még talán életemben nem láttam. Ott kezdődik, hogy több napig nem lehetett felcsatlakozni a szerverekre valamilyen hiba miatt. Aztán nagy nehezen megoldották a dolgot, de még ebben a formában is közel élvezhetetlen az egész.
Elindítjuk a lehetőség, majd ha összejött kellő mennyiségű játékos, pilótát választunk. Szavazatokkal eldöntjük, hol és melyik géposztályban nyomuljunk, majd betölt a verseny. Pár másodpercig minden oké, majd futam közben olyan lag-buliba kezdett az anyag, hogy hangosan fel kellett nevetnem. El-eltűnő versenyzők, semmiből felbukkanó alakok szegélyezték az élményt. Valaki beelőzött, majd eltűnt a szemem láttára, háromszor egymás után. Néha engem is hol előre, hol pedig hátra rakott le. Ezek után elképzelni sem merem, hogyan akarnak ringbe szállni a többi, kategóriákkal jobban összerakott e-versennyel.
Nem beszéltem még a hangokról, pedig az szintén fontos eleme egy technikai verseny stuffnak. Van kommentátor, aki sokszor élvezhetően prezentálja a dolgokat, de szegénynek nem túl nagy erőssége a változások lekövetésem illetve hosszabb távon rettentően álmosító és monoton. A motorok bőgése pár fokkal értékelhetőbb, pláne a magasabb géposztályban. Mondjuk azért itt se kell attól félni, hogy az év végi díjátadókon valakit megjutalmaznak a Milestone audio részlegéből.
Kicsit sajnálom a MotoGP franchise kódolt kivetülését. Adott lenne egy olyan formátum, amiből nagyon jó dolgokat ki lehetne hozni, simán elérhetné az aktuális F1 játék minőségét. És igen, itt van a nagy ha, mert úgy látszik, a Milestone egyszerűen képtelen ennél jobban, érdekesebben tálalni. Csak abban lehet reménykedni, hogy előbb-utóbb lejár a szerződés és végre valamilyen kompetens brigád venné kézbe a dolgokat.
Ne értsetek félre, egyáltalán nem játszhatatlan vagy élvezhetetlen a MotoGP 18. Vannak benne kiválóan sikeredett részek (motorok skálázhatósága, szimulátor-jellegű kezelhetőség), de hiába a friss engine, ettől még nem lett szebb, sőt. Próbáltak javítani a körítésen, amivel még látványosabban előjön az animációk gyenge minősége. A multi részét hagyjuk is, amíg nem tudnak normálisan kódolni, teljesen felesleges ilyenekkel próbálkozniuk. Jó szívvel sajnos senkinek sem tudom ajánlani programunkat, de ha élsz-halsz a száguldó cirkusz kétkerekű variánsáért, akkor (sokkal) olcsóbban tehetsz vele egy óvatos próbát.
MotoGP 18 / Tesztplatform: PlayStation 4
egynek jó...- Stílus: Verseny
- Megjelenés: 2018. június 07.
- Ár: 10.790 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Részletesen paraméterezhető versenyek és jármű beállítások
- Viszonylag sok pálya
- Meglepően ronda
- Nevetséges multi
- Fájóan középszerű az egész