Need for Speed Heat teszt

2019. november 17.
82.1271
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Egy Need for Speed játékot tesztelni viszonylag hálás feladat. Noha maga a franchise nem most született és mint a legtöbb, évtizedeken átívelő széria esetében, úgy itt is bőven előfordult, hogy egy-egy epizód nem úgy sikerült ahogy azt mi szerettük volna, azért egy közepesnél jobb nívót mindig hozott az egész. A paletta egészen széles, így mindenki megtalálhatta a saját kedvencét, sőt, volt ugye néhány olyan epizód, ami abban az időben a nagybetűs autós játékot jelentette.


Igen, kitaláltátok, az első Underground-ra gondoltam, ami egy olyan üde színfolt volt az akkori programok között, hogy szem nem maradt szárazon tőle. Ennyire talán még sehol sem volt egyben az utcai versenyzés, a verdák cicomázhatósága és a kezelhetőség. Meg persze a zenék! Ó, azok a dalok!

Tisztán emlékszem, mehettem bármilyen ótvarul, ha a rendszer bedobta a Static-X-től a The Only-t, vagy az Asian Dub Foundation-től a Fortress Europe-ot, akkor ott kő kövön nem maradt, átlényegültem valami csillagharcosba és mindent megnyertem. Persze egy idő után unalomba fulladt a dolog, de nekem eddig az volt a non plus ultra élmény a kategóriában.

Nyilván érkeztek évről-évre a folytatások, amik viszont valamiért meg sem tudták közelíteni az Underground sikerét. Egy idő után ezt az EA is belátta és a Payback után parkolópályára küldte kicsit az NfS-t. Ami igazából nem tartott sokáig, hiszen bő két évre rá, november nyolcadikán megérkezett jelen tesztünk alanya, a Heat névre hallgató drágaság. A koncepció nyilván nem változott, de kimondatlanul is megpróbáltak visszatérni a kvázi gyökerekhez, ami itt, ebben az alkotásban csúcsosodik ki.

Haladjunk előre, szépen csendben

Haladjunk előre, szépen csendben


Egy kicsit előre hozva az értékelést: az NfSH tökéletesen beleillik az utóbbi idők képletébe, azaz hozza a kötelezőt, néhány megoldás egészen szórakoztató, de nem veszélyezteti a kategória királyait. És akkor még politikailag korrekten fogalmaztam. Az egész a lehetetlenül bárgyú, teljesen felesleges sztorival kezdődik. Adottak vagyunk mi, a nevenincs főhősök, akik megérkeznek Palm City napsütötte városába.

Itt találkozunk Anával, aki menő, ezért közösen elhatározzuk, hogy mi leszünk a legkirályabb krú fiktív Miamiban, így elkezdjük feltornázni magunkat a ranglétrán. Ez persze a rendőrségnek sem feltétlenül tetszik, így az illegális utcai versenyekre uszítják Frank Mercer-t, a finoman szólva is kétes eszközökkel dolgozó fakabátot. Lesznek majd "érdekes csavarok", "meghökkentő" események, de a végén mindig a jó győzedelmeskedik.

Nyilván nem számítunk sokra egy versenyjáték esetén, de itt még a minimális elvárásokat is sikerült alul múlnia, annyira erőltetett és totálisan felesleges ez a szegmens. Lépjünk is tovább ezen. A Heat egy nyitott világú anyag, ami kettő darab központi elem köré csoportosul: ez nem más, mint a pénz és sárm. Oké, utóbbival nem akarok Berényi Miki babérjaira törni, de tény, hogy minél nagyobb respektet kell szereznünk, ami ezek szerint mérhető számokban.

Hozzad má a kulcsot more

Hozzad má a kulcsot more


Amennyiben próbáltad bármelyik hasonló játékot, akkor pontosan tudod, hogy mi a dörgés. Különféle versenyeket kell nyernünk, amik után bezsákolunk egy csomó lóvét és megbecsülést. Előbbi nyilván új autók vásárlásához, a tunninghoz meg az alkatrészek csereberéjéhez kell, míg utóbbira a folyamatosan megnyíló új dolgok miatt van szükségünk. Ahogy nő a megbecsülésünk szintje, úgy válnak elérhetővé a menő járgányok, az extra motyók, amivel aktuális személygépjárművünk teljesítményét tudjuk akár a Holdig feltolni. Vagy rakni rá egy rózsaszín unikornist.

A Payback-hez képest annyi változást történt, hogy dinamikus napszakok helyett választhatunk a nappali vagy éjszakai kóricálás között. Nem mindegy, hogy világosban vagy sötétben akarunk rombolni, ugyanis az egyiken csak zsetont kereshetünk, míg a másikon pedig tiszteletet. Szerencsére gyorsan tudunk váltani a két állapot között, így ezt simán elkönyvelhetjük a jó ötletek közé.

Nyugi, tudok egy rövidebb utat

Nyugi, tudok egy rövidebb utat


Térjünk rá egy kicsit a külcsínre, technikai dolgokra, amiktől sajnos konzolon finoman szólva sem estünk hanyatt. Azt gyorsan szögezzük le, hogy egyáltalán nem ronda a Heat: a verdák kidolgozottsága szemkápráztató, a város pedig hatalmas, jól elkülöníthető területekkel. Ezek éjszaka, a neonok idején mutatják ki igazából foguk fehérjét. Ahogy ezerrel rombolunk a szakadó esőben, miközben kék és rózsaszín fények világítanak, az igazán látványos. Nappal sajna már nem ennyire rózsás az összkép, itt ugyanis nagyon látszanak a hibák.

Rengeteg alacsony felbontású textúrába futunk bele, hirtelen a negyedek is eléggé elnagyoltnak tűnnek, de a legszomorúbb, hogy forgalom szinte alig van ezért olyan, mintha valamilyen szellemvárosban autókáznánk. Technikailag szerencsére nincs komolyabb baj, csupán annyi, hogy néhányszor úgy szétfagyott, hogy azonnal kivágott a PS menüjébe, illetve az állandó online kapcsolat is okozott kellemetlen perceket. Mindent összevetve egy gyenge jót azért megérdemel, bár lényegesen többre számítottunk ilyen téren is.

A játékmenettel kapcsolatban legalább ilyen kétarcúak a tapasztalatok. Az gondolom teljesen egyértelmű, hogy ez egy árkád száguldozás, így a verdák kezelhetőségének még csak köze sincs egy szimulátorban tapasztaltakhoz. Ha esetleg ezt keresnéd, akkor bátran lapozz tovább, rossz droidot szemlézel.

Most akkor jobbra vagy balra?

Most akkor jobbra vagy balra?


Mivel a fék itt a gyengék eszköze, ezért padlógázzal, kézifékes kanyarral, nitróval, valamint drifteléssel gazdálkodhatunk. A sebességérzet teljesen oké (főleg bikább autóknál), és amikor mondjuk háromszázzal rongyolunk egy kanyarba, majd tökéletes csúsztatással haladunk tovább, lendület veszteség nélkül, az korrekt adrenalin-fröccsöt eredményez kicsiny szervezetünkben. Szintén tetszetős, ahogy a kisebb-nagyobb becsapódások után amortizálódik paripánk.

Ami ellenben iszonyúan, vérlázítóan gyenge, az a fizika. Tulajdonképpen a legtöbb tereptárgyat úgy tudjuk elvinni a helyéről, mintha papírból lenne. Tejesen mindegy, hogy egy tábla, lámpa, sövény vagy az utat jelző beton elemek jönnek velünk szembe - mindent úgy tudunk letarolni, mint a Fradi az Európa Ligát. Ez rettentően nevetséges. Meg az is, ahogy csalni próbál a gép. A legtöbb futam egy bizonyos jármű-erősséghez van kötve.

Az gondolom egyértelmű, hogy minél több lóvét költünk tunningra, annál magasabb lesz egy adott autónál ez az érték. Szóval elindulunk, magabiztosan, mert mondjuk van ötven pontnyi fórunk és lassított felvételnek érzékeljük a többieket. Úgy nagyjából két kanyarig. Aztán átkattan valami az MI-ben és úgy hagy le minket legtöbbször, mint kisnyugdíjas a csukódó ajtókat.

Úgyis én fogok nyerni

Úgyis én fogok nyerni


Ez meglehetősen frusztráló, hiszen nem azért ölünk órákat a fejlesztésbe, hogy a rendszer azt egy mozdulattal lenullázza. Eddig azért nem hangzik olyan rosszul a cucc, joggal kérdezhetitek, miért kapott mondjuk egy nyolcasnál kevesebbet? A legkomolyabb gond szerintem az a Heat-tel, hogy hosszabb távon elképesztően unalmassá válik.

Bevallom, én nem tudtam soha egy óránál többet játszani vele egyszerre, mert annyira lélektelen. A kampányon nagyjából tíz óra alatt végig szenvedtem magam, majd futottam még pár kört az újonnan megnyílt versenyekkel, de többre nem voltam képes. Nem segít a dolgon, hogy az elérhető versenyek közül a legtöbb circuit, ahol kiemelt fontosságú a driftelés, valamint egyszerű gyorsulás, ahol meg egy adott szakaszt kell időre teljesíteni, lehetőleg megkaparintani az első helyet.

Pénz nincs, sárm van!

Pénz nincs, sárm van!


Minimális, ahol mást kell csinálni. Naivan azt feltételeznénk, hogy sebaj, majd jönnek a zsaruk és a velük való hadakozás feldobja az egészet. Sajnos ebben úgyszintén tévedünk, mert egyrészt csak este fedezhetőek fel a kékek nagyobb számban, másrészt felejtsük el a kifinomult, látványos üldözéseket, ugyanis az erőben hisznek.

Na, nem a Luke Skywalker féle dologban, hanem annak nyers változatában. Úgy hagyják le a rommá pimpelt Ferrarinkat, mintha egy traktorral mennénk, majd pedig beszorítanak, leamortizálnak és bukjuk az addig összeszedett riszpekt pontokat/pénzt. Ezeken kívül olyan túlzottan sok egyebet nem tehetünk. Oké, kereshetünk graffitiket, flamingókat, átugrathatunk táblákon, kiakaszthatunk sebességmérőket, de ezek már tényleg csak kínlódások, pedig közepesen magas jutalom jár értük.

Nem beszéltem még az online szekcióról, pedig az is megér egy misét. Amikor betöltjük programunkat, választhatunk, hogy szólóban kommandózunk, vagy pedig csatlakozunk a többi játékoshoz. Utóbbi esetében néha-néha láthatunk mást is a világtérképen, illetve egy új futam elindításakor választhatunk, hogy gép ellen akarunk küzdeni, vagy a környékről berántjuk a többi arra kóricáló humánt.

Köszi, már tudom hogy merre vagyok

Köszi, már tudom hogy merre vagyok


Akik, ha rosszul áll a szénájuk, simán nyomnak egy rage quit-et, szóval tapasztalataim szerint nem éri meg velük szórakozni. A renomén emelhetne pár kategóriát még a zene. Pontosan tudjuk, hogy egy jól összeválogatott soundtrack mennyire képes befolyásolni az egész összképet, lásd a bevezetőben említett példát. Na, itt szerintem az utóbbi idők legrosszabbul összerakott listáját vágják hozzánk, amik ráadásul rendkívül trágya módon vannak "odahányva" a versenyek alá.

Nagyjából így képzeljétek el a Need for Speed Heat-et. Vannak kiemelkedő részei, érdekes ötletekkel megfűszerezve, viszont sajnos ezek nem mentik meg attól, hogy ne egy közepes alkotásnak tituláljam.

A számszerű átlagnál természetesen jobb, valamint ha szereted az ehhez hasonló alkotásokat, egészen jót tudsz vele szórakozni, de csodát aztán tényleg senki se várjon tőle. Reméljük, most megint pár évig pihentetik ezt az egészet, aztán valami újjal rukkolnak elő az EA-s arcok.

Need for Speed Heat / Tesztplatform: PlayStation 4

egynek jó...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2019. november 08.
  • Ár: 19.890 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Éjszaka egész szép grafika
  • Napszakok manuális váltogatása
  • Sebesség érzet
  • Nappal nem túl szép
  • Csaló MI
  • Blőd sztori
  • Hosszabb távon nagyon unalmas
  • Rettenetes soundtrack
  • Hang
    6
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    6
6.8
8 hozzászólás

Ronalddo

4 éve, 9 hónapja és 17 napja

Nem mondom azt hogy magasak voltak az elvárásaim, de azt gondoltam, olvassák a közönség visszajelzését a szériával kapcsolatosan mielőtt újra kiadnak egy epizódot. Szemlátomást nem így van és ez sajnos az egész jelenlegi EA-t jellemzi. SW játékot meg sem mertem venni, amíg nem olvasok egy korrekt tesztet róla...

válasz erre

DaevTheHun

4 éve, 9 hónapja és 17 napja

Az éjjeli versenyeknél néha elkapott egy kis Carbon érzés de semmi több. Katasztrófa az irányítás a többi versenyző mi-je. És milyen zenék már ezek ? Ahh arra jó lesz hogy majd kb fél év múlva megy az EA Accesba.

válasz erre

Tommy

4 éve, 9 hónapja és 23 napja

Ennek ellenére én mindenképp megveszem, de csak akkor amikor olcsóbb lesz. Sokkal olcsóbb.

válasz erre

Patrik94

4 éve, 9 hónapja és 23 napja

Be kell látnunk végre, hogy nem lesznek olyan élményű NFS játékok, mint amik annak idején, a kilencvenes évben voltak... szomorú smiley Kár, jó széria volt, én szerettem nagyon. Megvárom amíg ezt leakciózzák (úgy érzem, hamar lesz), és veszem.

válasz erre

muki

4 éve, 9 hónapja és 23 napja

Bíztam benne hogy ez most sikerül. Majd talán a következő...

válasz erre

totyak

4 éve, 9 hónapja és 24 napja

Sejtettem én már korábban, hogy ez megint egy vadhajtás lesz, a teszt most meg is erősíti. 6,8 pont az rettentő gyenge. A szomorú az, hogy évek óta hanyatlik a széria, ezek a szerencsétlenek meg abban bíznak minden évben, hogy a név eladja. És ez tulajdonképpen be is jön többnyire, sajnos.

válasz erre

VaPe

4 éve, 9 hónapja és 24 napja

De kár érte basszus. szomorú smiley

válasz erre

petrovicsz

4 éve, 9 hónapja és 24 napja

Pedig azt hittem, ezzel a résszel újra kapunk egy Need for Speedet... szomorú smiley

válasz erre
Need for Speed Heat
19.890 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja