Rise of the Tomb Raider (PC) teszt

2016. március 01.
75.5072
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Rise of the Tomb Raider pontosan azt csinálta, amit a legtöbb, jól összerakott folytatástól elvárnak: jött, látott és győzött. Első körben elvarázsolta a szaksajtót, majd pedig a játékosokat vette le a lábáról. Hozzátenném, nem volt nehéz dolga, hiszen sziklaszilárd alapokra kellett építkezni, amit szerencsére szakértő módon formáztak tovább. Nézzük, hogy az Xbox One változat után hogyan sikerült a PC-s port.
 


Ugye szűk három hónapjuk volt a fejlesztőknek, hogy a számítógépes változat is legalább olyan jó eredményeket tudjon felmutatni, mint a konzolos. Szerencsére nem csak a hátsójukat vakarták ez idő alatt, hanem keményen melóztak, így a végeredmény abszolút meggyőző lett.

Engedelmetekkel a történet ecsetelésébe nem mennék bele, mivel az pontosan az, mint az X-es variánsokban. Sőt, ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni a tesztet, akkor azt mondanám, hogy a grafika skálázhatóságán kívül mindenben meg is egyezik velük.

Ultrán egész jól néz ki

Ultrán egész jól néz ki


Kicsit fura volt amúgy, hogy az előre eltárolt presetekkel vacakoltam ahelyett, hogy csak berakom a tálcára a korongot és már játszom is, de hát a tesztelés áldozatokkal jár, ugye. Az első, ami egyből feltűnt, hogy bizony a frame rate eléggé ingadozó. Ez főleg hóesésnél, robbanásoknál illetve a nagyobb tömegjeleneteknél lesz zavaró.

Ugye 60 FPS-t mondanak a fejlesztők, viszont ez sajnos sokszor még a 25-t sem éri el. Mondanom sem kell, hogy a konzolos változatban semmi ilyesmi nem volt, így ez a PC verzió sajátossága. Ha nem rendelkezünk egy erőművel és képesek vagyunk a kompromisszumokra, akkor próbálkozzunk meg a medium/low beállítással, mert úgy azért már vállalhatóbb lesz a dolog, noha nem szűnik meg.

Egyébként, ha csak szimplán a két változat közötti különbségekre fókuszálok (meg persze a legkeményebb beállításokra), akkor az apróságok miatt egy nagyon picivel szebb lesz a PC-re kiadott darab. Olyanokat képzeljetek el, hogy mondjuk sokkal életszerűbb Lara bőre, a haja szebben lengedezik a szélben, illetve talán az árnyékok is kidolgozottabbak.

A környezetünk is jobban néz ki, nem annyira lap alakúak a bokrok, szebben animál a hóesés, illetve talán az állatok bundája is szebb. Ezektől eltekintve szinte megegyezik a két változat (ez nyilván a 360-ra kiadott darabra nem igaz), ami egyrészt dicséri a fejlesztőket, másrészt az X1 nyers erejét. Nagyon kíváncsi vagyok már, hogy Ps4-en milyen lesz, de sajnos az csak 2016 negyedik negyedévében érkezik.

Csak úgy suhan a táj

Csak úgy suhan a táj


Ami még fájdalmas, hogy a fegyverek hangjain sem javítottak. Pontosan ugyanolyan vacakul szólnak, mint az eredeti kiadásban. Borzalmasan gyászos hallgatni, ahogy egy rommá durvított AK nem tép ketté mindenkit, hanem úgy puffog, mint egy beteg popcorn masina.

A szinkronhangok illetve zenék ezzel szemben teljesen rendben vannak, nagyon jó minőségben szólalnak meg, Camilla Luddington pedig most is odatette magát. Azt hittem egyébként, hogy a játékmechanikát érinti majd egy kis változás, de nem, a már ismertetett fő és mellékfeladatok várnak minket a gyűjtögetéssel, ugrabugrákkal és labirintusokkal megspékelve.

Alapjában véve egy iszonyú jó játék még mindig a Rise of the Tomb Raider. A sztori talán egy picit gyengébb, mint a rebootban, de ezt kompenzálják a változatosabb küldetések, a kibővített vadászós opciók, a remekül eltalált hangok és zenék (mínusz fegyverek), meg persze az összetettebb fejlődési rendszer.

Meglepő módon azonban olyan hibákkal is találkoztam, ami a konzolos verziót elkerülte. Sajnos a képfrissítés nehézségei sokszor rányomják a bélyegét a játékmenetre, ami elég frusztráló tud lenni, már csak azért is, mert igen erős vas kell az optimális (nak mondott) futtatáshoz.

Egyenesen előre, a bableves irányába!

Egyenesen előre, a bableves irányába!


Nekem személy szerint a konzolos változat jobban tetszik egy hangyányival, így én azt preferálom, de természetesen ennek a kiadásnak sincs oka szégyenkeznie, mert majdnem pont olyan jó lett mint a tavalyi. Remélhetőleg ezt a fránya, feltehetően optimalizációból adódó hibát kiküszöbölik néhány patch segítségével, és akkor bizony teljes lesz az élmény. Vegyétek, vigyétek, szeressétek, mert bizony megérdemli!

Rise of the Tomb Raider (PC) / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2016. január 28.
  • Ár: 12.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Brutálisan szép
  • Nagyon tartalmas
  • Kellemes szinkron
  • Érthetetlen képfrissítés problémák
  • Kemény vas kell hozzá
  • Rossz fegyver hangok
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9
13 hozzászólás

cassone1

9 éve, 11 hónapja és 27 napja

Ronalddo írta:
Sokkal jobb lett mint az Xbox verzió. Az az igazság hogy a PC gaming még mindig szét alázza a konzolokat ha tetszik ha nem.
Szét aláza de csak kényelmesebb egy konzol akárhogy is nézzük nem vagyok konzol fan de PC fan sem én maradok mindkét fél számára

válasz erre

iPet

10 éve, 14 napja

Ronalddo írta:
Sokkal jobb lett mint az Xbox verzió. Az az igazság hogy a PC gaming még mindig szét alázza a konzolokat ha tetszik ha nem.
Aha. Ja várj, mégse.

válasz erre

Ronalddo

10 éve, 14 napja

Sokkal jobb lett mint az Xbox verzió. Az az igazság hogy a PC gaming még mindig szét alázza a konzolokat ha tetszik ha nem.

válasz erre

davdav23

10 éve, 20 napja

Pc-n hatalmas!! Lenyűgöző!! És a story is jó

válasz erre

rDAVE

10 éve, 23 napja

totyak írta:
Én még nem tudtam kipróbálni, amúgy is örülök, ha közepes beállításokkal menni fog. Megjegyzem, videók alapján úgy is nagyon szép. Csak azt nem értem, hogy PS3-ra miért nem lehet kiadni. Ha már egyszer megcsinálták x360-ra a butított verziót, akkor nyugodtan jöhetne, nagyon sok PS3 játékos megvenné.
Valószínűleg a Microsoft készítette a 360-as verziót. Ha meg tényleg ők, akkor egyértelmű miért nem jön. (A boxos verziókat a Micro adta ki, a PS4-est és PC-st a Square Enix)

válasz erre

totyak

10 éve, 23 napja

Én még nem tudtam kipróbálni, amúgy is örülök, ha közepes beállításokkal menni fog. Megjegyzem, videók alapján úgy is nagyon szép. Csak azt nem értem, hogy PS3-ra miért nem lehet kiadni. Ha már egyszer megcsinálták x360-ra a butított verziót, akkor nyugodtan jöhetne, nagyon sok PS3 játékos megvenné.

válasz erre

drift3r91

10 éve, 24 napja

iPet írta:
Ha van hozzá erőműved, akkor persze röhögő smiley
Miért ne lenne? röhögő smiley
Egyébként PC-ben ez a jó, hogy 3év múlva ha pl gyenge lesz a 950-ed, ahhoz a szinvonalhoz ami neked kell akkor leváltod. A fejlődés nem áll meg, csak az a kérdés látható e a fejlődés vagy csak a gépigények nőnek.

válasz erre

drift3r91

10 éve, 24 napja

Már alig várom hogy kölcsönkapjam haverom steam accját, hogy végigtoljam röhögő smiley
PC-n elérhetőek az izomeffektek. HBAO stb.
Csodás látvány és méltó a folytatás.

válasz erre

muki

10 éve, 24 napja

Nagyon szép pontot kapott! meglepett smiley Király lehet PC-n is, de én boxon tolom továbbra is! mosolygó smiley

válasz erre

bekecs

10 éve, 24 napja

"sokkal életszerűbb Lara bőre, a haja szebben lengedezik a szélben"

Na igen, ez az amiben a PC mindig erősebb lesz, mert tudod fejleszteni.

válasz erre

iPet

10 éve, 24 napja

zender írta:
Nagyon jól néz ki. Azért a PC grafika nagyon odaver.
Ha van hozzá erőműved, akkor persze röhögő smiley

válasz erre

zender

10 éve, 24 napja

Nagyon jól néz ki. Azért a PC grafika nagyon odaver.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Rise of the Tomb Raider (PC)
12.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja