Ugye szűk három hónapjuk volt a fejlesztőknek, hogy a számítógépes változat is legalább olyan jó eredményeket tudjon felmutatni, mint a konzolos. Szerencsére nem csak a hátsójukat vakarták ez idő alatt, hanem keményen melóztak, így a végeredmény abszolút meggyőző lett.
Engedelmetekkel a történet ecsetelésébe nem mennék bele, mivel az pontosan az, mint az X-es variánsokban. Sőt, ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni a tesztet, akkor azt mondanám, hogy a grafika skálázhatóságán kívül mindenben meg is egyezik velük.
Ultrán egész jól néz ki
Kicsit fura volt amúgy, hogy az előre eltárolt presetekkel vacakoltam ahelyett, hogy csak berakom a tálcára a korongot és már játszom is, de hát a tesztelés áldozatokkal jár, ugye. Az első, ami egyből feltűnt, hogy bizony a frame rate eléggé ingadozó. Ez főleg hóesésnél, robbanásoknál illetve a nagyobb tömegjeleneteknél lesz zavaró.
Ugye 60 FPS-t mondanak a fejlesztők, viszont ez sajnos sokszor még a 25-t sem éri el. Mondanom sem kell, hogy a konzolos változatban semmi ilyesmi nem volt, így ez a PC verzió sajátossága. Ha nem rendelkezünk egy erőművel és képesek vagyunk a kompromisszumokra, akkor próbálkozzunk meg a medium/low beállítással, mert úgy azért már vállalhatóbb lesz a dolog, noha nem szűnik meg.
Egyébként, ha csak szimplán a két változat közötti különbségekre fókuszálok (meg persze a legkeményebb beállításokra), akkor az apróságok miatt egy nagyon picivel szebb lesz a PC-re kiadott darab. Olyanokat képzeljetek el, hogy mondjuk sokkal életszerűbb Lara bőre, a haja szebben lengedezik a szélben, illetve talán az árnyékok is kidolgozottabbak.
A környezetünk is jobban néz ki, nem annyira lap alakúak a bokrok, szebben animál a hóesés, illetve talán az állatok bundája is szebb. Ezektől eltekintve szinte megegyezik a két változat (ez nyilván a 360-ra kiadott darabra nem igaz), ami egyrészt dicséri a fejlesztőket, másrészt az X1 nyers erejét. Nagyon kíváncsi vagyok már, hogy Ps4-en milyen lesz, de sajnos az csak 2016 negyedik negyedévében érkezik.
Csak úgy suhan a táj
Ami még fájdalmas, hogy a fegyverek hangjain sem javítottak. Pontosan ugyanolyan vacakul szólnak, mint az eredeti kiadásban. Borzalmasan gyászos hallgatni, ahogy egy rommá durvított AK nem tép ketté mindenkit, hanem úgy puffog, mint egy beteg popcorn masina.
A szinkronhangok illetve zenék ezzel szemben teljesen rendben vannak, nagyon jó minőségben szólalnak meg, Camilla Luddington pedig most is odatette magát. Azt hittem egyébként, hogy a játékmechanikát érinti majd egy kis változás, de nem, a már ismertetett fő és mellékfeladatok várnak minket a gyűjtögetéssel, ugrabugrákkal és labirintusokkal megspékelve.
Alapjában véve egy iszonyú jó játék még mindig a Rise of the Tomb Raider. A sztori talán egy picit gyengébb, mint a rebootban, de ezt kompenzálják a változatosabb küldetések, a kibővített vadászós opciók, a remekül eltalált hangok és zenék (mínusz fegyverek), meg persze az összetettebb fejlődési rendszer.
Meglepő módon azonban olyan hibákkal is találkoztam, ami a konzolos verziót elkerülte. Sajnos a képfrissítés nehézségei sokszor rányomják a bélyegét a játékmenetre, ami elég frusztráló tud lenni, már csak azért is, mert igen erős vas kell az optimális (nak mondott) futtatáshoz.
Egyenesen előre, a bableves irányába!
Nekem személy szerint a konzolos változat jobban tetszik egy hangyányival, így én azt preferálom, de természetesen ennek a kiadásnak sincs oka szégyenkeznie, mert majdnem pont olyan jó lett mint a tavalyi. Remélhetőleg ezt a fránya, feltehetően optimalizációból adódó hibát kiküszöbölik néhány patch segítségével, és akkor bizony teljes lesz az élmény. Vegyétek, vigyétek, szeressétek, mert bizony megérdemli!