Bosszantó dolgok a játékoknál

2016. január 19.
28.5531
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Imperator profilja, adatai
Imperator
Sok minden bosszanthat minket, és különösen zavaró, ha újra és újra megtapasztalhatjuk ugyanazt az idegesítő dolgot.


A videojátékoknál is néha rengeteg apró bosszantó, zavaró, idegesítő dolog van, amik lehet másokat teljesen hidegen hagynak, engem viszont mégse hagy nyugodni. Most nem az olyan egyértelmű dolgokról lesz szó, mint bugok vagy optimalizálatlanság. Felsorolok pár dolgot, ami engem gyakran tud zavarni néhány játék során.

Kevés mentési hely
Manapság talán nem túl gyakori, de néha igen is előfordul, hogy egy játékban korlátozva van, hogy egyszerre hány mentésünk lehet. Főleg az olyan játékoknál zavaró, ahol elméletileg akárhányszor menthetünk. Ha amúgy is végtelenszer menthetünk, miért nem lehetne ugyanúgy sok helyre is? Arra vagyok kényszerülve, hogy manuálisan csináljak biztonsági mentéseket? Ennél már csak az a rosszabb, ha egyáltalán nincs mentési hely. Van egy, azaz egy mentési helyed, automatán ide ment mindent a játék. Nem probléma, túlélem. Viszont tegyük fel, már a játék végénél tartok, nincs fejezetválasztó menü vagy ilyesmi, és mentés közben kifagy a játék. Tölteném vissza, a mentés sérült. Ilyenkor kicsit ideges tudok lenni.


Bosszantó dolgok a játékoknál - 1. kép


Szomorú, hogy csak 3x játszhatom végig

Kérjük, ne kapcsold ki a gépet
Ez is ismerős lehet mindenkinek, hogy mentéskor figyelmeztet, hogyha az az ikon megjelenik, akkor bizony véletlenül se nyomjuk ki a gépet. Nos konzolon még megértem, mert ott lazán egy gombnyomásra likvidálhatjuk a gépet, de PC-n én ezt feleslegesnek érzem. Eleve kicsit lehetetlennek érzem, hogy a PC-t véletlenül ki lehetne kapcsolni játék közben. Oké, véletlenül a pause helyett power gombot nyomjuk billentyűzeten (megtörtént eset), de még akkor se áll le a gép rögtön azonnal, eleve felugrik egy értesítő, hogy még vannak futó alkalmazások. Esély sincs rá, hogy pont mentés közben kapcsoljuk ki a gépet. Olyan retardáltak se lehetünk, hogy magán a gépen nyomkodjuk a power gombot őrült módjára, mert akkor is csak a fenti lehetőség történik (eleve ki az aki kikapcsoláshoz gombot nyom), ha meg mégis így akarnánk lekapcsolni a gépet, ahhoz is minimum 5 másodpercig kéne nyomva tartani, véletlenül meg nem lehet ennyi ideig megnyomni.

Alapból rossz felbontással indul a játék
PC-s probléma, velem néha előfordul. A monitorom nem nőtt fel a modern kor elvárásaihoz, így fullhd-t véletlenül se tud. Ezért is bosszantó, ha elindítok egy játékot, és rögtön fullhd felbontásban indul. Ilyenkor persze a monitorom csak szépen elsötétül, és jobb esetben ki tudok lépni a játékból, rosszabb esetben reset. Ilyenkor persze interneten kutakodni, hogy melyik fájl az, amit berhelni kell, hogy optimális felbontásban induljon. Mondjuk eleve nem értem, miért alapból fullhd-ra van állítva az egész.

Hiányos beállítások
Szintén PC-s gond, az igénytelenebb portoknál fordul elő (khm Resident Evil 4, Final Fantasy XIII stb.). Az ember elindítja a játékot, a felbontással gond van, hiszen a kép fele nincs a képernyőn. Az ember gondolja, átállítja, de ekkor szembesül, hogy az options menüből teljesen hiányzik minden grafikára utaló beállítás. Engem nagyon zavar, ha a kép egy része nem látszódik, főleg ha nem is tudok ezen változtatni. Más téma. Játszanék egy játékkal, az irányítás nem esik kézre, félrenyomok stb. Átállítanám, de hoppá, nem lehet változtatni semmin. Ennek is csak örülni tudok. Mérgemben kilépnék a játékból, csak egy a bibi, kifelejtették a kilépés gombot. Komolyan alt+F4-gyel lépjek ki egy játékból?

Nyomj startot a kezdéshez
Mindenki ismeri, elindítanánk a játékot, de mielőtt a menübe lépnénk, egy kis felirat jelenik meg, hogy nyomjunk meg egy gombot a folytatáshoz. Erre mi szükség van? Miért nem lehet alapból rögtön a főmenübe dobni minket, miért húzzák a drága időmet azzal, hogy nyomjak meg egy gombot? Szerintem semmi funkciója nincs.


Bosszantó dolgok a játékoknál - 2. kép



Rinyálva jobban megy
Na ez egy igen érdekes rész, ugyanis néha láthatjátok, hogy a chaten írkálok, többnyire azért, hogy mennyire unfair a játék. Valamiért ha sikerül kipanaszkodni magamat, utána rejtélyes okokból sokkal jobban megy a játék. Nekem többször is bevállt.

Ugyanaz másnak megy
Nos ez is egy kicsit érdekes, sokszor előfordult már velem, hogy elakadtam egy játékban, mert mondjuk nem tudok megoldani egy puzzle-t, vagy nem jövök rá a boss gyengepontjára. Ilyenkor youtube, megnézem mi a teendő. És ilyenkor van az, hogy a videóban ugyanazt csinálják, amit én ezerszer, csak nekik elsőre sikerül, nekem meg nem. Érdekes, hogy ezerszer próbálkozom, kudarc, videót megnézem és ezeregyedjére ugyanaz amit eddig is csináltam most mégis sikerül. Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért csak azután sikerül, ha megnéztem róla egy videót?

Nincs felirat
Az egyik legzavaróbb dolog ha hiányzik, az a felirat. A nyelvtudásom megvan, viszont a fülem egyáltalán nincs. Olyan szépen félrehallok mindent, hogy nekem igen is nagy segítség, ha feliratban is látom a hallottakat. Nem is értem, hogy néha AAA címekből hogy hiányozhat a feliratozás. Resident Evil 4 felújított verzió, a felirat opció inaktív. Ugyanis csak akkor van felirat, ha németül vagy bármilyen más nyelven játszunk, ami nem angol. Ez mekkora hülyeség már, nem?


Bosszantó dolgok a játékoknál - 3. kép



Átugorhatatlan átvezető
A cím magáért beszél. Persze nem arról van szó, hogy tojok a sztorira, csak lőni kelljen, hanem ha már sokszor játszunk egy szakaszt, akkor ne kelljen ezredjére is megnézni ugyanazt a videót. Nagyon izgalmas, ha a mentés pont az átvezető előtt van, 10 perc cutscene, meghalunk majd újra végig kell nézni az egészet, megint meghalunk és ez ismétlődik. Egy idő után igen szépen lerombolja a játékról alkotott képem.

Hirtelen ennyi jutott az eszembe. Számotokra milyen zavaró tényezők rontanak a játékon?

Köszönöm, ha elolvastad!
11 hozzászólás

drift3r91

9 éve, 11 hónapja és 25 napja

A vicc hogy régen nem volt youtube, most meg már minden a szádba van rágva és tényleg a játék szivat nem azért mert béna vagy. Mentési helyről Watch Dogs jutott eszembe. Mondom megmutatom az elejét haernak hátha egyszer meglesz neki v kölcsönadom accom, hát akkor 1 slot, nincs mutogatás röhögő smiley
Azt a játékot fullpackban vettem 1000ft ért, annyit is ér. A fennt leirtak elég bosszantóak, de a gameplayben van sok más irritáló dolog is. Mint mikor CS be 99 in 1et lősz röhögő smiley
Legalább vérezne el.

válasz erre

Marduk

10 éve, 14 napja

Egyébként van egy ténylegesen nagyon bosszantó dolog játékoknál, amit kifelejtettél. röhögő smiley
Egyes játékokat nem tudod letenni tálcára, és ha lefagy, akkor indíthatod újra a gépet.

válasz erre

marco

10 éve, 14 napja

nefaria írta:
Na mondjuk éppen ezek miatt játszom Nintendo konzolokon! mosolygó smiley Sokkal kevesebb hiba fordul elő, sokkal jobban kidolgozzák a játékokat és ez (is) nagyon tetszik benne.
Most lehetnék nagyon gonosz és mondhatnám azt hogy azt a kevés játékot ami megjelenik rá, nem nehéz kidolgozni... Vagy hogy sokkal kevesebb játék = sokkal kevesebb hiba... De én nem vagyok ilyen. röhögő smiley

Ha valaki(k) célirányosan egyetlen hardverre fejlesztenek, akkor ott értelemszerűen jelentősen sokkal kisebb a hibaszázalék. PS-en is nagyon jól sikerül minden Uncharted, míg Xbox-on minden Halo...

válasz erre

nefaria

10 éve, 14 napja

Na mondjuk éppen ezek miatt játszom Nintendo konzolokon! mosolygó smiley Sokkal kevesebb hiba fordul elő, sokkal jobban kidolgozzák a játékokat és ez (is) nagyon tetszik benne.

válasz erre

sarakrael

10 éve, 15 napja

Több dolog amit írtál az igénytelen konzolportokra jellemző, amihez talán még annyit tudnék hozzárakni, hogy az sem kellemes, amikor alapból azt hiszi hogy xbox360 kontrollered van, és azoknak a gombjait mutatja, hogy nyomd le. Sajnos ebben a PC-s szubkultúra is hibás, hiszen arányaiban nézve sokkal nagyobb a kalózkodás náluk, így a fejlesztők sokszor úgy gondolják, hogy nem éri meg egy minőségi átiratot készíteniük, ha azt nagyrész úgy is csak letöltik.

válasz erre

totyak

10 éve, 17 napja

Tetszik a blog, ment érte a pacsi.

A mentési hely hiánya engem is bosszant. Általában elvagyok egy mentéssel, az nem probléma, de van egy tesóm is, aki szintén szeret játszani. Na most ilyen játékoknál kénytelenek vagyunk kivárni, míg egyikünk végez vele. Vagy pedig az említett biztonsági másolatos dologgal megkerülhető a probléma.

Ami még jellemző rám is, hogy lenyomok egy sor káromkodást, elmegyek a fórumba és segítséget kérek, majd még meg sem kapom a választ, már sikerül továbbjutni. Így vagyunk bekötve, fene tudja miért van ez.

És igen, az átugorhatatlan videók, fujj de gyűlölöm őket.

válasz erre

Ronalddo

10 éve, 17 napja

***** jó blog! röhögő smiley Engem ezek közül a rossz portolás irritál a legjobban, attól tényleg kivagyok.

válasz erre

WarriorAutobot

10 éve, 17 napja

Nagyon jól összeszedted a legidegesítőbbeket, de sok nekem annyira nem is idegesítő a listáról.
Nekem a legidegesítőbb az amit mostanában nagyon sokat tapasztalok hogy hiába vagyon megfelelő online kapcsolaton addig engem a játék nem enged onlineba (és most nem a PSN a hibás) egyszerűen kapcsolódnék és nem kiírja hogy nem éri el a PSN-t. Én meg csak bosszankodom hogy alapból minden oké a PSN háza táján csak a játék a k***ög!
A másik nagy kedvencem a kedves QTE-k amik nem igazán szeretik lereagálni azt hogy én lenyomtam azt a gombot amit kért, de az őt nem zavarja te akkor is elfogod rontani és ezért kezdheted az egészet előröl. És nem a kontroller a hibás mert frissen lett feltöltve és még előtte meg is néztem hogy érzékeli-e a gombokat rendesen. Mikor ez már fél órája áll fenn akkor rendesen tudom már szidni a játék készítőinek az anyját. röhögő smiley

válasz erre

Marduk

10 éve, 17 napja

Érdekes blog, mondjuk pár ponttal kapcsolatban vitatkoznék. röhögő smiley
"Kevés mentési hely "
Ez a probléma inkább a portolt játékokat sújtja, ahol a fejlesztők törekedtek, hogy minél kisebb helyet foglaljon a memórián. Általában a játékok egy részénél maximalizálva van a mentési lehetőségek száma, mert egyes esetekben a mentéskor keletkezett fájlrendszerek sok helyet foglalhatnak.

"Kérjük, ne kapcsold ki a gépet"
Ez csak egy figyelmeztetés, hogy amíg valamit csinál az adott program, addig ne kapcsold le a gépet, mert kárt tehet a folyamatban. Lefordítva ezt a játékokra: ha mentés közben kapcsolod ki a gépet, akkor könnyen megeshet, hogy a mentés tönkremegy, és minden addigi helyre mentett dolog elveszik.

"Alapból rossz felbontással indul a játék" & "Hiányos beállítások"
Ahogy említetted portolt játékokra jellemző. Hát igen, ez sajnos egyik velejárója, de nem feltétlenül jelenti azt, hogy igénytelenek voltak a készítők. Egyes esetekben nem tudják megoldani, hogy megfelelőek legyenek a beállítások.

"Rinyálva jobban megy" & "Ugyanaz másnak megy"
Hát a singleplayer játékok akkor jók, ha azok nem fair módon bánnak a játékossal, mert akkor nagyon egyszerű lenne. röhögő smiley Nos a boss és a puzzle dolgokról szólva meg: egyes esetekben tényleg nem egyértelmű, hogy mit kell csinálni. Darksiders 2-ben sem volt számomra egyértelmű, hogy Belial ellen mit kellene csinálni. Néha van ez így.

válasz erre

illegalfreq

10 éve, 17 napja

Szépen összeszedted, én még annyival egészíteném ki, hogy konzolról ered ez a "nyomj entert", vagy "nyomd meg az x-et dolog", és PS4-en Battlefield 4-nél az egyik legnagyobb baromság, mert kiírja hogy "nyomd meg az Options-t". Ennek ellenére bármelyik rohadt gombot megnyomhatod a kontrolleren, ugyanúgy belép a főmenübe, ráadásul az Options az a legkisebb legvékonyabb gomb a touchpad mellett jobbra...bármelyik másik gomb könnyebben eltalálható, mint az röhögő smiley

Szintén konzolos dolog szerintem, és legtöbbször japán játékoknál fordul elő, hogy a mentéshez nem elég a menüben a save-re nyomni, hanem beteszi a konzol hogy is mondjam layerét amin slotot választasz és utána ment, végmegy egy csík, majd visszatesz a rendes játékba. Nem tudom túl jól leírni, de értitek. Van a rendes menüben egy save, majd az úgymond átdob egy PS-es save felületre a helyett, hogy ott a játék szép menüjében választhatnék akár slotot vagy akármi. Dynasty Warriros játékokban rendszeres röhögő smiley Tök sok időveszteség.

És utolsó szintén japán cuccokban van, szerintem marha idegesítő, amikor egy-egy csata után jó 15 másodpercig "örülés" van röhögő smiley tádááám dallamok, juhééé, yeaaaa és csak utána adja ki a csata statjait, és sokszor nem lehet elnyomni!! 5 percenkét vársz míg újra örül a győzelemnek, ekkora hülyeséget, ezért tartanak ezek több száz óráig (kis túlzással persze).

válasz erre

wegh

10 éve, 17 napja

Nagyjából összefoglaltad az engem zavaró dolgokat röhögő smiley Bár a felbontásos dolog laptopon nálam nem szokott előfordulni.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Magnumpi profilja