MagicToMaster teszt

2014. június 15.
81.6591
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A magyar játékfejlesztés ugyan megélt már szebb napokat is a múltban, azonban az utóbbi néhány évben mintha ismét egyre több és egyre jobb tehetséges csapat tűnne fel a színen, akik valami ígéreteset szeretnének alkotni a szcénában. Ide sorolható a MagicToMaster címre hallgató MMORPG is, ami mögött egy fiatal, de annál tehetségesebb és lelkesebb brigád áll, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy teljesen önerőből, teljes egészében magyar projektként elkészítenek egy masszívan többjátékos alkotást, amit bátran oda lehet majd állítani a külföldi színtér mellé.


Noha a MagicToMaster egyelőre nagyon az út elején jár, de egy néhány napos teszt után bátran ki merjük jelenteni, hogy mi már érezzük benne azt a potenciált és lehetőséget, ami néhány hónapon, maximum éven belül hozzásegítheti a játékot a sikerhez. Hogy hozzásegíthessük ehhez a fejlesztőket, ránéztünk nektek a MagicToMasterre, hogy megoszthassuk veletek saját tapasztalatainkat.


A központi pályaudvar, ahonnan szanaszét mehetünk a világba.

A központi pályaudvar, ahonnan szanaszét mehetünk a világba.


Ha csak azért kerested fel ezt a cikket, mert arra a kérdésedre szeretnél választ kapni, hogy érdemes-e időt szánni a játékra vagy sem, akkor most rögtön kiemelnénk, hogy igen, sőt határozottan. A válasz azonban nem ilyen egyszerű, így ezt fejtegetnénk nektek az alábbiakban. Kezdeném rögtön egy kis negatívummal - nem kell aggódni, nem lesz belőle sok -, ami nem más, minthogy a legtöbb MMO-val ellentétben a MagicToMaster esetében nincs egységes koncepció, vagy egy olyan történet, amit el lehetne mesélni, ami célként lobogna előttünk folyamatosan, amire felépülhetnének a küldetések, mint például a Guild Wars 2-ben volt. Amíg ezt nem oldják meg a fejlesztők, addig sajnos csak a grindereket tudják bevonzani, azonban aki egy mély történetre vágyik, az elkerüli a játékot.

Jó megoldás lenne felépíteni egy háttérvilágot, amihez hozzá lehetne igazítani a küldetéseket, az adalékanyagokat, mert most egyelőre csak annyi van, hogy a kezünkbe adnak egy pályát, egy halom tennivalót, valamint egy végcélt, miszerint öljük meg a főellenfelet. Ez egy lecsupaszított alapnak jó, de a sikeres MMO titka a színezés, a körítés, ami egyelőre még hiányzik. Nyilván a MagicToMaster esetében tudni kell helyén kezelni a dolgokat, hiszen lényegében egy indie MMO-ról van szó, ami mögött nem állt nem hogy több millió dollár, de még csak több millió forint sem. Ez áldás és átok is egyszerre, hiszen a fejlesztők így kreatív ötletekkel tudják felépíteni mindazt, amit a nagy csapatok csak sok-sok pénzből. Ez pedig már egy óriási jó pont!

Buddha mindenhol. A Shaolin arcot ledarálnám, de nem lehet.

Buddha mindenhol. A Shaolin arcot ledarálnám, de nem lehet.


Mint említettem, a MagicToMaster a történet tekintetében kicsit hiányos. Bár van néhány hosszúra nyúlt adalékanyag a hivatalos honlapon, egy korrekt összefoglalóra azonban igencsak szükség lenne mielőbb. A játékban három család vívja harcát, amelyek a Rahun, a Teven, a Rasan és a Solon. A játékosok közülük választhatják ki a számukra szimpatikusabb célokkal, illetve természetesen háttérrel rendelkezőt, kivéve az elsőket, akik a császári dinasztia tagjaként kis híján érinthetetlenek. Végletekig leegyszerűsítve, a Teven család oldalán a harcosok, a Rasan család oldalán a mágia kedvelői, míg a Solon família képviselőként a kalmárhajlamú játékosok találják majd meg számításaikat.

Választásunk különösebb hatással - a játék jelenlegi állapotában - még nem jár, az viszont már annál inkább, hogy milyen kaszt képviselői leszünk! Összesen négyféle karakterosztály közül választhatjuk ki a számunkra legszimpatikusabbat, ezáltal lehetünk harcosok, sámánok, nindzsák és petrunok. A harcosokat és a sámánokat bizonyára nem kell különösebben magyarázni, hiszen míg előbbiek a közelharc, addig utóbbiak a mágia mesterei, de általánosságban minden kasztra igaz, hogy képes a mágiahasználatra. A másik két kasztról annyit kell tudni, hogy a nindzsák a papírforma szerint a lopakodás mesterei, azonban a játékban inkább az erős közelharci támadásokban járnak az élen, míg a petrunok tulajdonképpen a sámánok sötét oldalát képviselik, nagyon erős támadó varázslatokkal a tarsolyukban. Számomra ők voltak az abszolút kedvencek!

Ott a távolban egy Udvarhölgy. Felszedném de minek, teli van velük a város.

Ott a távolban egy Udvarhölgy. Felszedném de minek, teli van velük a város.


A MagicToMaster, mint a legtöbb MMO értelemszerűen egy alapos karakteralkotással indít el minket utazásunkon, ami egy kicsit hiányos még ugyan, tehát lehetne több arcforma, választható ruhák, frizurák, esetleg olyan extrák, mint a tetkók, de a későbbiekben újabb páncélok, illetve ruhaneműk vásárlásával vagy megszerzésével legalább öltözékünket tudjuk módosítani bizonyos mértékig. A játék egy nagyon kellemes és gyors oktatópályával vezet be minket az irányítás, majd a harcok rejtelmeibe, sőt már itt, a Karantén szigeten megtanulhatjuk a teleportálás, valamint a harc művészetét is. Az oktatópályán néhány perc alatt át lehet rohanni, és ezt követően azonnal eljutunk a fővárosba, ahonnan kalandjaink jelentős része is indul majd.

A főváros számtalan kisebb kerületből tevődik össze, rengeteg kereskedő kínálja portékáit, és általánosságban mindig itt találjuk a legnagyobb életet is, ezáltal amennyiben szeretnénk magunknak barátokat szerezni, vagy csak beszélgetni valakivel, itt érdemes próbálkozni, főként a teleportkapuk előtti téren. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy kiemeljem: bár nem sok magyar fejlesztésű MMO-val játszottam már életem során, de a MagicToMaster nagyon barátságos, mi több értelmes közösséggel rendelkezik. Mivel többnyire magyarok nyüzsögnek a szervereken, szinte bármikor belefuthatunk valakibe, ha elakadtunk, és jómagam szinte bárkihez is fordultam segítségért, minden esetben találkoztam olyanokkal, akik szóba elegyedtek velem. Ez a közösségi élmény és maga a közösség a lehető legnagyobb pozitívuma a játéknak, hiszen ezzel a jövőbeni megítélése, illetve az alkotás sorsa 50 százalékban biztosított.

De lepasszoltál öregem! Update diéta?

De lepasszoltál öregem! Update diéta?


Természetesen a fejlesztők maguk is tettek azért, hogy ez a jó közösség kialakulhasson, ezáltal rengeteg interakciós lehetőséget helyeztek el a játékban. Példának okáért egyetlen kattintás, és beszélgethetünk másokkal, van közös chat is, de szintén egyetlen kattintással kereshetünk magunknak klánt vagy kisebb közösségeket, sőt a PvP elől sem zárkózik el a program. A jó közösség azért is nagy előny, mert a küldetések többsége egyelőre még nem túl kidolgozott - több helyen hiányosnak is éreztem őket -, azonban legalább garantáltan folyamatosan lesz egy tennivalónk, amivel foglalkozhatunk. Részemről örültem volna több - szabadon felfedezhető - és izgalmas mellékküldetésnek, illetve változatosabb feladatnak, mert az eddigi missziók során vagy futárkodtam, vagy mészároltam, más opció még nem volt.

A fővárosban egyébiránt bár sok időt eltöltünk majd, a nagy kalandok a város falai körül várnak ránk. Különféle teleportkapuk segítenek minket abban, hogy eljuthassunk az egyes helyszínekre, amelyek természetesen egy bizonyos szinthez vannak rendelve. Először például a Farkassámán Erdő vár ránk - néhány napos tesztidőszakunk során meg is ragadtunk ezen a sűrű erdővel ellátott, különféle farkaslények által lakott területen, ahol egészen a 20. szintig várnak minket feladatok, mígnem eljutunk az adott pálya főellenfeléhez, ami minden egyes újabb külső területen így lesz majd.

OrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrk

OrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrk


A játékmenet tekintetében egyébiránt a MagicToMaster nem vonultat fel komolyabb újdonságokat - nincs is rá igazán szüksége -, így tehát a lényeg, hogy folyamatosan újabb és újabb tapasztalati pontokat szerezzünk, közben fejlődjünk, fejlesszük karakterünk képességeit, újabb varázslatokat és fogásokat sajátítsunk el, újabb fegyverekhez és páncélokhoz jussunk hozzá, aminek köszönhetően folyamatosan nyílnak majd meg előttünk az újabb területek, kihívások és ellenfelek is. A harcok a szokványos "kattints és várj amíg az ellenfél életereje nullázódik" metódust követik, de vannak lehetőségek taktikázásra is, főként miután egyre több képességet tanultunk meg, illetve egyszerre több ellenfelet akarunk a másvilágra küldeni.

A fejlesztők nagyon várják a segítséget, az építő jellegű kritikát a játékosoktól, ezért ha kicsit is szíveden viseled a magyar fejlesztéseket, ne légy rest, bombázd őket ötleteiddel, felvetéseiddel!

Figyeljétek a Game Channel oldalát, mert hamarosan sokkal többet is megtudhattok a játékról és a fejlesztőkkel is kapcsolatba tudtok lépni...;)

Nyilván rengeteg apróság van, ami feldobja a MagicToMaster játékmenetét, így a lelkekhez köthető tárgyak, a varázsitalok, a meglovagolható állatok, a saját gazdasági- és valutarendszer, vagy éppen a démonkapuk, amelyek alaposan megszínesítik a nagy egészet. A játék ugyanis rendkívül összetett és szerteágazó, nem utolsó sorban pedig szinte hetente bővül valamivel, mivel a fejlesztők folyamatos finomhangolásokat végeznek a tartalmi bővítések és javítások mellett, aminek köszönhetően nemrégiben például egy alapos grafikai ráncfelvarráson is átesett a játék.

Farkassámán erdeje, Buddha itt is befigyel

Farkassámán erdeje, Buddha itt is befigyel


A végső megítélés tekintetében nyilván tudni kell helyén kezelni a MagicToMastert, ezáltal sem a pontszámot, sem a véleményt nem úgy kell tekinteni, hogy mindez egy Guild Wars 2-höz mérvadó, hiszen nyilván nem említhető egy lapon a két projekt. Az M2M azonban úgy vélem, hogy mind grafikailag, mind a megvalósított ötletek tekintetében büszkén nevezhető az eddigi legösszetettebb és legjobban felépített magyar fejlesztésű és magyar nyelvű (!) MMO-nak, ami ráadásul még a közösség tekintetében is erős, sőt mi több, egyre erősebb lesz. Jómagam csak a Metin 2-vel tudnám összevetni a végeredményt, ahhoz képest a MagicToMaster egy sokkal ígéretesebb, színesebb és változatosabb MMO, amit ingyenessége miatt érdemes mindenkinek legalább kipróbálnia, és ha rám hallgattok, legalább egy-két órányi esélyt adjatok neki, hiszen ennyi szükséges ahhoz, hogy rejtett szépségei megmutatkozzanak.

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

MagicToMaster / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: MMORPG
  • Megjelenés: 2014. február 28.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • magyar nyelv
  • hatalmas világ
  • rengeteg lehetőség
  • kimagasló közösség
  • gyakori a lag
  • nincs konkrét háttértörténet
  • unalmas küldetések
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    8
7.3
MagicToMaster címre hallgató MMORPG is, ami mögött egy fiatal, de annál tehetségesebb és lelkesebb brigád áll, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy teljesen önerőből, teljes egészében magyar projektként elkészítenek egy masszívan többjátékos alkotást, amit bátran oda lehet majd állítani a külföldi színtér mellé. '>
MagicToMaster címre hallgató MMORPG is, ami mögött egy fiatal, de annál tehetségesebb és lelkesebb brigád áll, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy teljesen önerőből, teljes egészében magyar projektként elkészítenek egy masszívan többjátékos alkotást, amit bátran oda lehet majd állítani a külföldi színtér mellé. '>
41 hozzászólás

Vendég

11 éve, 9 hónapja és 15 napja

Hát szerintem is jobb a NextWorld.Bár a Metin2Mester is jó volt a legjobb de már most nem igazán jött be az új ujítások!!!

válasz erre

Vendég

11 éve, 9 hónapja és 15 napja

Aki régebb óta játszik a játékkal tudja hogy régen Metin2Mester a játék neve csak utána a játékot bizonyos okokból felújitották.

válasz erre

Vendég

11 éve, 9 hónapja és 15 napja

Egyet ertek a NextWorld2 hungary jobb!!!

válasz erre

Vendég

11 éve, 9 hónapja és 15 napja

Hat en is ki probaltam de nem az igazi sok jo MMORPG vel jatszottam es ez az NextWorld2 nyomaba se er en igy vagyokvevvel !!!!!

válasz erre

Nathria

11 éve, 9 hónapja és 15 napja

Már a képek alapján is egy az egyben metin klónnak tűnik, a karakterek tényleg úgy néznek ki, mintha szimplán átemelték volna őket. Ez így eddig egy nagy semmi, ebbe kér időt ölni.

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 9 hónapja és 15 napja

Manapság nehéz újat és eredetit csinálni így inkább a fejlesztők az ötleteket gyűjtik egy képzeletbeli kosárba és gyúrják azt a saját játékukba Shade kommentje szerint ez a játék is ilyen lehet.

És a saját véleményem pedig az hogy akármennyire is magyar attól még 2014-re elég gagyi...ezek a pályák,(azok az óriási, üres terek) karakter modellek...a teleport feletti betűtípus...remélem még változtatnak rajta...mert ez 8 éve még menő volt..de már ma nem. röhögő smiley
(Ha valaki beszólna arra hogy egy mmonak kis gépigénye kell hogy legyen akkor lessen rá az Age of Wushu -Age of Wulinnek is nevezik máshol- nevezetű játékra...az megmutatja hogy lehet igényes játékot csinálni kis igényű motorral is.)

válasz erre

rDAVE

11 éve, 9 hónapja és 16 napja

Kipróbáltam, de nem hiszem, hogy folytatnám. Egyáltalán nem rossz, csak nekem ez már 2014-ben kevés. Ha nem játszottam volna már ennyi MMO-val, akkor lehet megvehetne magának. röhögő smiley A magyar nyelvű ellenfeleit viszont már elveri.

válasz erre

Shade

11 éve, 9 hónapja és 16 napja

Kipróbálás után a véleményem.
Egy metin2 átnevezve (majdnem sikerült is) új grafikával, pályákkal és modellekkel, és küldetésekkel. De ezeken kívül egy az egyben ugyanaz... Felmerült bennem, ha valakik ennyire értenek a játék fejlesztéshez, hogy így kicserélnek mindent, más enginebe rakják, stb, miért nem valami újat csinálnak... de eddig ez a legjobb próbálkozás egyértelműen.

válasz erre

Vendég

11 éve, 9 hónapja és 16 napja

Érdekes cikk !
A játék is érdekes... bár sajnos most még vannak hiányosságai.Elötte is játszottam vele és most is már az elejétől probálgatom.Hangsulyozom probálgatom.Mert ahogy a cikk is irta a mesének még fejlődnie kell.Havonta benézek és figyelem miket ujjitottakbenne.
A társaság régen nagyon jó volt.Most még gatyába kell rázodni és talán lehet belőle még valami jo is mosolygó smiley
Ez nem 1 rosz kritika volt!(tőlem)

válasz erre

Blub

11 éve, 9 hónapja és 16 napja

marco írta:
Egy fejlettebb, jobb grafikai lehetőségeket felvonultató motort értek alatta. A Hero nem túl szép.
Félre ne értsd, nem kötözködni akarok, csak nem értem, a hozzászólásodban amire érdeklődtem ezt írtad: "egy másik motor sokat dobna a dolgon játékmenet tekintetében"
Akkor most a játékmenet nem jó vagy a grafika?
Egyébként nem is értünk egyet, de persze ezzel nincs is gond, vélemények különböznek, kinek mi tetszik, de nekem bejön a grafika. mosolygó smiley

válasz erre

Kósza

11 éve, 9 hónapja és 16 napja

Én úgy tudom, tavaly váltottak a Hero Engine-re. Nem tartom valószínűnek, hogy lecserélik. mosolygó smiley
Lehet, hogy csak bele kell jönniük, és jobban kiismerni a lehetőségeit. A legutóbbi grafikai frissítésük elég sokat dobott az amúgy is nagyot változott grafikán.

válasz erre

marco

11 éve, 9 hónapja és 16 napja

Blub írta:
Ha megengeded, kíváncsivá tettél. Mit értesz az alatt, hogy "egy másik motor sokat dobna a dolgon játékmenet tekintetében"?
Egy fejlettebb, jobb grafikai lehetőségeket felvonultató motort értek alatta. A Hero nem túl szép.

válasz erre
1234a(z) 4 -ből
MagicToMaster
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Magnumpi profilja