Amikor elolvastam miről is kéne ajánlót írni, hirtelen görcsös nosztalgia roham fogott el. Szinte hallottam a robotok nevét az előző részből: Electra, Crystal, Thorn, Nova és még sorolhatnám. Imádtam, OMF 2097, igaz nem folyt benne a vér, nem törtek a csontok, de cserébe meglepő ötletességgel hullottak a csavarok, horpadtak a lemezek. Tisztán emlékszem a pályákra, a különlegességeikre, ugyanis minden pályán volt valami sebző, ahova ha az ember bejutatta az ellenfelét, akkor egy kis "ingyen" sebzést oszthatott szét. Imádtam fejleszteni benne a robotjaim, a karakterem, de ami a legjobb volt benne, az a másik elleni játék, a sok robot, sok karakter és sok pálya miatt megunhatatlan szórakozás volt.
Kár, hogy a mostani gépemen csak proci lassítóval tudok játszani vele. No, de ennyit a nosztalgiáról a régi szép dolgokról, nézzük mit is tud az új verzió, az általam régóta álmodott folytatás a
One Must Fall Battlegrounds, ami körülbelűl az előző rész után 20 évvel játszódik, azaz 2117 táján, a talán nem is annyira távoli jövőben. Adott egy robot, egy jó nagy, ezt irányítod te, meg adott mások pár, szám szerint maximum 15. Van még egy hatalmas terület, a harctér, azaz a "Battleground", ahol szét lehet csépelni az ellenfelet, ezen kívül mindezt online, 3D-ben a legújabb motorral. A robotokat te irányítod úgynevezett "idegpálya kapcsolattal", azaz nem kell aggódj, maximum a robotod szenved sérüléseket, te semmiképpen sem fogsz meghalni. Amint egy meccs véget ért be lehet zsebelni a szponzoroktól a hatalmas összegeket, lehet javíttatni a robotot, fejleszteni a következő összecsapásra.

Mit is tud egy robot? Tehetjük fel jogosan a kérdést, ugyan miért lenne jobb mint egy ember-ember küzdelem, először is, nincs vér, annyi játékban annyi hektoliter vér folyt már el, felüdülés lesz egy profi játék vér nélkül. Persze ez kevés lenne a boldogsághoz, minden jó robotnak van egy pár keze és egy pár lába, szám szerint ez messze nem biztos, hogy összesen négyet jelent, de a lényeg, hogy van valamilyen fogó-rugó-ütő eszköz. Ezekkel bármily meglepő, de lehet harcolni, ütni-vágni a másikat, minél nagyobb sérüléseket okozva. A teljes 3D miatt bárhonnan meg lehet közelíteni az ellenfelet, akár oldalról, akár a háta mögül, persze a lovagi erkölcsökkel megáldottak nyugodtan támadhatnak szemből is.

Egy robot, ami csak verekedni tud? Nem hangzik nyerőnek, persze ezek a hatalmas gépezetek rendelkeznek energiával is, az életerő mellett, amit speciális mozgásokra, kombókra és bármily meglepő kivégzésekre használhatunk fel. Előre-előre-ütes, régi jól bevált billentyűkombináció, Pyros elkezd pörögni, és mindenfelé tüzet okád. Kicsit talán elcsépeltnek hangzik a kombináció, de a hat funkció gomb, no meg az iránygombok elégendő kombinációs lehetőséget fognak nyújtani, a megunhatatlan szórakozás eléréséhez. Persze jön a probléma, elfogyott az energia, a játék készítői trükkösen oldották meg ezt az apró problémát, nő az energiád, ha sikeresen beviszel egy támadást, ha blokkolsz egy támadást avagy ha ezekre képtelen vagy, akkor is találhatsz "feltöltő gömböt" az arénában, és végszükség eseten, avagy egy jól megtervezett kombó végén sikerrel használhatod fel a "super move" beviteléhez, ami nem más mint egy legyengült robot kivégzése, azaz por és hamu marad belőle, esetleg pár csavaranya.

Miért is lényeges, hogy blokkolásból csak akkor jön energia, ha sikeres? Ugyanis nem kötelező mindent blokkolni, ki is lehet kerülni, félreugrani, elgurulni vagy egyszerűen csak kilépni a feléd száguldó lövedék útjából, robotja válogatja melyik a célravezető, az akrobatikusabja egy szolid hátraszaltóval is védekezhet. Gondolom sokatokkal előfordul már, hogy láttatok mire is készül az ellenfél, de a kombó maga olyan volt, hogy maximum blokkolni tudtatok, ellentámadásra képtelen voltatok, nos ez itt máshogy van, adott a "counter-blokk", azaz látod, hogy az ellenfeled támadni fog, és úgy blokkolsz, hogy közvetlen a védekezés után már vissza is ütsz, ezzel hirtelen stratégia változtatásra kényszerítve őt, felfedve a gyengeségeit.
Vizsgáljuk meg kik is vezetik ezeket a félelmetes robotokat, elsősorban te, de hogy jelenik meg ez a gépen. Választhatsz 50 pilóta közül, mindegyiknek saját képe, saját színösszeállítása van, és különleges tulajdonságai. Erő, kitartás, ügyesség, koncentrálás, ezek jellemzik a jó pilótát, az előredefiniált játékosok között nincs két egyező, de ha úgy gondolnád, hogy még ez is kevés, akkor akár a saját képed is berakhatod, sőt kiválaszthatod a megfelelő színeket és a hozzád leginkább illő tulajdonságokat. Jogosan gondolkozol el azon, hogy melyik tulajdonság a legjobb, egyáltalán mire jók, természetesen a robotod viselkedését határozzák meg az arénában. Az erőd megmutatja, mennyi sebzést okoz a robot, a kitartás, hogy mennyit tud elviselni mielőtt csavarjaira hullana szét, az ügyesség a mozgását befolyásolja, míg a koncentrálás a speciális mozgások bevitelét szabályozza.

Essen pár szó a játékról, a harcokról. A zene iszonyatos dinamizmust sugal, egyszerűen nem lehet rá nem pörögni, együtt él a játékkal, magában is megállna a helyét, de így egyben különösen élvezetes. A harcok leginkább egy Jet-Li avagy Jackie Chan filmhez hasonlít, iszonyatos mennyiségű ellenfél, a már említett eltalált zene, és mindezek mellett a szinte végtelen speciális mozgás, kombó. A látvány magáért beszél, elég csak megnézni a képeket, avagy vetni egy pillantást a honlapról letölthető videókra, két ütés között egy hatalmas egész eget elsötétítő szupernova robbanás, majd rögtön folytatódik a harc egy másik, nem kevésbé könnyű ellenfél ellen. Aki elég sokáig bírja a nyomást, a küzdelmet, az valóban álmai akcióhősévé válhat ebben a játékban, megteheti azt, amit ha élőben tenne, akkor valószínűleg a rendőrségen ébredne avagy rosszabb esetben a korházban.

A grafika gyönyörű, habár ezt robotok, rajzolt karakterek és festői arénák esetében nehéz is lenne egy mai csapatnak elrontania, hisz alapvetően kevesebb a kerek, különleges forma mint egy-egy emberi szereplőket felvonultató játékban. A zenéről már esett szó, nézzük tehát a játékélményt, elsőre talán nehéz lesz azoknak akik nem szoktak még hozzá a 3D-s verekedős játékokhoz, ám azok akik Tekken-en nevelkedtek nem fog gondot okozni, egyetlen különlegesség számukra az egyszerre több ellenfél elleni küzdelem lesz, ami persze mindenki-mindenki ellen avagy csapatjátékban is játszható.
Nézzük a puszta számokat, azaz mit is kapunk a pénzünkért. 12 arénát (Blade Pit, Canyon, City, Desert, Fire Pit, Iceberg, "Pharaoh"s Fire", Power Plant, Space Station, Volcano, és két egyelőre meg nem nevezett), 50 pilótát, saját sztori, háttér, színséma, személyiség és az egyszemélyes játékban saját befejezés is jár. Minden beállítható, átállítható és lecserélhető, azaz új robot, új mozgások, új AI, új zene és új arénák, csak rajtad múlik, no meg a szakértelmeden, mert ehhez azért valamivel több kell, mint pár gomb nyomogatása, az egyik ajánlott szoftver 3DS MAX, amit azért profin használni nem piskóta.

Alapelvük a készítőknek, hogy a játék felhasználói fejlesztésének ne legyenek határai, sem a pályák méreteiben, sem a robotok minőségében, azaz valószínűleg a játék megjelenését követő pár hónap múlva tömegével fognak megjelenni a különféle, érdekesebbnél-érdekesebb modok, kiegészítések avagy új modellek. A készítők jóindulatát dicséri, hogy a játék régi verzióját - a már említett OMF: 2097 - letölthető a hivatalos oldalról, no meg a kíváncsiaknak a demot is elérhetővé tették, igaz ehhez már regisztrálni kell, de kb fél perc alatt kész van.
Mihez is hasonlítható a játék? Talán egy kis Unreal Tournament meg egy kevés Mortal Kombat keveréke lehetne, persze inkább Tekken mint MK, de hát talán az utóbbi az ismertebb.
Összefoglalva a játék király, a zene csodás, de annak aki nem vágyik a robotok varázslatos ám kicsit technokrata világára, valószínűleg nem fog tetszeni a játék, de azt hiszem egy próbát mindenkinek megér, hisz a demo mint mindig, most is ingyenes.
Végszóként talán annyit, hogy végre egy játék, ami méltó folytatása az eredeti klasszikusnak.