Ha igazán gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy nem is rossz ez, mert követi a Ubi féle trendeket, ugyanis szinte kivétel nélkül pontosan azok a hibák vannak jelen, mint a korábban taglalt Assassin's Creed-ek esetében, csak itt ugye nem háztetőkön ugrálunk meg késelünk, hanem száguldozunk. Nézzétek el nekem ha talán túlzottan is rosszmájú vagyok, ugyanakkor nem igazán tudok napirendre térni olyan dolgok fölött, hogy néhány cég képes olyan minőségi cuccot letenni az asztalra, mint a The Order, ami hónapokkal a megjelenés előtt is már stabilabban fut, mint a Ubi által már kiadott játékok legnagyobb része. Pénzük pedig lenne rogyásig, csak az a csúnya, gonosz fogyasztói társadalom meg versenyhelyzet. Hát persze.
Elfogadnád?
Szóval, a The Crew egy MMO autós játék, ami megpróbálja ötvözni a Need for Speed hangulatát a Halálos iramban történetvezetésével, valamint egy kis Test Drive Unlimited életérzést is kapunk. Az alapötlet egyébként nem lenne rossz, hiszen az EA bejelentette, hogy ebben a naptári évben elmarad a szokásos NFS adag (ami nem is feltétlen baj), szóval kínálkozott egy jó lehetőség egy esetlegesen új IP-nek a trónkövetelésre. Ahogy azt az utóbbi időben megszokhattuk, a megvalósításnál némi homokszem került a gépezetbe, amire persze a tervezők csak legyintettek, így azok most tisztességgel bele is penészedtek a mechanizmus alapjaiba, de mondom, hogy miről is van szó.
Gondoltam cuki leszek és meglepem Marco-t néhány trófeával, amit ugye ebből a játékból terveztem kiszedni. Vígan telepítettem a lemezről a cuccot, rátenyereltem a start-ra. Mivel anno heteket öltem bele az NFS Underground első részébe, gondoltam itt is majd milyen jól fogok szórakozni, mivel nagyon rég játszottam ilyen alvilág szimulátorral. Az első és talán a legnagyobb hibával rögtön a kezdés után szembesültem, mivel a játék közölte, hogy offline nem hajlandó elindulni, csak ha a neten lógok. Oké, ezt a kis hibát gyorsan áthidaltam (amiből később ordas nagy bukta lett, de ezt egy kicsit lentebb taglalom), jöhet a New Game, érezni akarom a benzingőzt meg molesztálni akarom az online népséget.
Semmi ismerkedés, bele a közepébe: hősünk épp a rendőrök elől menekül valahol Detroit külvárosában, a feladat adott: nyomjad a gázt, néha kanyarodj, de érj be a checkpoint-ba aztán jóvan. Közbe édibédin magyarázza a dolgokat a progi, hogy van a gáz meg a fék, tudok nézetet váltani (igen, van belső is), meg néha használjam a kéziféket. Gyorsan lezavartam, reménykedtem benne, hogy hamarosan kezdjük az igazi dolgot. Ennél hatalmasabbat ritkán szoktam tévedni!
Vigyázat, balról jövök
Majdnem másfél óráig tartott, amire eljutottam a tényleges kezdésig! Közben megismerkedtem a sztorival, miszerint a nagyonmenő tesónkat egy mégmenőbb gangszta lelövi, aztán a kiérkező zsernyákok közül az egyik rossz arc és ránk kenik az egészet, hogy aztán egy dögösnek szánt FBI ügynök alkut kössön velünk, hogy épüljek be az adott szervezetbe, aztán belülről számoljam fel az egészet. Basszus, mennyire eredeti, ilyet még sehol sem láttam! Ja de, hol is? Minden underground tuningizé stuffban ez van? Persze ez önmagába véve nem negatív dolog, mert egy versenyzős játék esetén nem a sztori a lényeg, plusz mivel a legtöbb ember, aki ezzel fog játszani, az úgyis zsebgengszternek hiszi magát, szóval nekik ez még lehet akár eredeti is.
Az első, ami rögtön a szemünkbe fog égni, az a grafika ocsmánysága és a szürreálisan nagy bejárható terület kettőse. Mielőtt még felerősödnének azok a hangok, hogy de ez nem is ronda, meg különben is, a nagy bejárható terület miatt kompromisszumot kellett kötni, azok inkább bele se kezdjenek a litániába, megmondom miért. Az előző generáción még simán elfogadtuk azt, hogy az erőforrások szűkössége miatt el kellett dönteni, hogy most csilivili legyen a progi, vagy nagy a bejárható terület, viszont a PS4 és XbOne esetében ez csak felesleges mosakodás. Tehát a grafika ronda. A begyűjthető járgányok nem festenének rosszul, hiszen szépen tükröződnek, minden részlet ki lett dolgozva rajtuk, viszont ez a környezet sivársága miatt egy fabatkát sem ér.
Vigyázat, jobbról jövök
A nagyvárosok külterületeiről még el is hiszem, hogy ennyire kihaltak, viszont amikor mondjuk New York belvárosában rongyolunk, akkor én villogó neonokat akarok látni égig érő felhőkarcolók mellett, meg különböző kerületeket, meg mondjuk életet, akkor azt hiszem, jogosak az elvárásaim. Ugyanakkor ennek az éremnek a másik oldala az, hogy döbbenetes mértékű terület lett lemodellezve. A teljes USA-t körbeautózhatjuk a legismertebb sztrádákon, valamint a legnagyobb városokba is kitérőket tehetünk.
New York, Washington, Miami, Chicago, Dallas, New Orleans, Santa Fe, Saint Louis, Salt Lake City, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, Seattle a főbb központok, meg van még vagy kéttucatnyi kisebb település, amiket most kihagyok. Biztosan állíthatom, hogy autós játékban ennél nagyobb bejárható térkép még nem volt, szóval ha erre gerjedsz, meg a tuningra, akkor itt hagyd is nyugodtan abba az olvasást, ez a Te játékod lesz.
Járműveink fejlesztése egyébként egészen jópofa lett. Persze a különböző feladatok teljesítéséért bezsebelt pénzmag kell hozzá alapból, viszont mindig csak a szintünknek megfelelő készleteket tudjuk megnyitni, ösztönözve minket a fejlődésre. Ezt természetesen a versenyeken elért minél jobb helyezéssel tudjuk elősegíteni. Itt is volt egy szimpatikus vonás, miszerint ezeket két fő misszió között is le tudjuk zavarni, mert nem kell külön megkeresni a szakasz helyét, hanem menet közben egyszer csak benne is leszünk valamiben, ami lehet sima szlalom, ugratós vagy checkpoint alapú. Ezek természetesen csak az ad-hoc jellegű dolgok, az igazi finomság akkor lesz, amikor a barátainkkal egy klánt, pontosabban crew-t alakítunk. Ha jól láttam, egyszerre nyolc haverunk lehet a brigád tagja, aztán így randalírozni az utakon eléggé nagy királyság.
Leégettük Miamit
A hangokért felelős emberek beírhatják a mosolygós felhőt az ellenőrzőjükbe, ugyanis ez a szelet kiemelkedően jól sikerült. Az autók megdörrennek elég keményen, szinte érezzük a V8-as motorok erejét, de nagyon jók a különböző fék és egyéb ambient hangok is. A szinkronszínészek hoznak egy kövér átlagot, mérsékelten élik bele magukat a szerepbe, de azért nem is olyan botrányosan rossz. Viszont a menet közben előcsalható muzsikákért jár a saller, mert mérsékelten változatosak. Kapunk gettó rap-et, meg egy kis gettó rap-et, illetve egy kis gettó rap is fellelhető még. Szoktam én hallgatni ezt a műfajt, de itt intravénásan kapjuk, ami egy kicsit megfeküdte a gyomromat.
No, elérkeztünk a cikkben oda, amit a legjobban szeretek: a savazáshoz. Nem hiszem el, hogy a Ubinál nincsenek tesztelők, mivel megint egy valag bug került a végleges változatba. A talaj fölött 2 centire közlekedő verdák, ki-kihagyó hangok és szövegek, be nem töltődő objektumok és a társaik teszik tönkre az amúgy sem túl acélos összképet, ráadásul a konzolos verziók a 30 FPS-t is alig érik el. De ha ez nem lenne elég, akkor bizony ott van a szerverek random összeomlása is, ami egy online játék esetén eléggé cinkes.
Fétised, hogy a verseny befejezése előtt 1 kanyarral elvesszenek az eredményeid? Szereted, ha nagy nehezen berántott haverjaidat egy villanás alatt vágja ki a rendszer az adott versenyből? Amennyiben ezekre igen a válaszod, akkor ne keress tovább, megtaláltad életed programját! Egészen döbbenetes, hogy mennyire megbízhatatlan ilyen téren (is) a francia mamutcég. Oké, értem én hogy majd jön nyolczsillió patch és jó lesz, de szerintem azok az emberek, akik első nap megvették, most akarnak játszani a programmal, nem három hét múlva.
Vigyázat, gyerekkel vagyok és szülni fog a nejem!
Az értékelésnél igyekeztem minden jó dolgot figyelembe venni, viszont ez így is csak ennyire futotta. A hatalmas bejárható terület, a változatos tuning és persze a csoportos randalírozás a játék fő erénye, mint ahogy azt a kiadónál állították is, ugyanakkor arról mélyen hallgattak, hogy mindezt egy ocsmány, bugos külsőbe csomagolva kapjuk, ahol még a szerverek sem működnek rendesen, pedig nem 5 percet mentem a játékkal. Kellett volna egy offline mód is, valamint egy kis csinosítgatás a külcsínen. Ha ezek meg lettek volna, akkor sokkal szívesebben adnék magasabb pontszámot az anyagnak, mert van benne potenciál, csak nem ebben a formában. Kár érte.
The Crew / Tesztplatform: PlayStation 4
egynek jó...- Stílus: Verseny
- Megjelenés: 2014. december 02.
- Ár: Ft-tól
- Multiplayer: van
- Hatalmas bejárható terület
- Érdekes tuning
- Barátokkal jó móka portyázni
- Ronda grafika
- Instabil szerverek
- Csak online játszahtó
- Tele van buggal