Total War: Rome II teszt

2013. szeptember 02.
79.0801
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
IAppearMissing profilja, adatai
IAppearMissing
A keményvonalas stratégák legnagyobb örömére, végre megérkezett a The Creative Assembly sikersorozatának legújabb felvonása, amely a készítők bevallása szerint eddigi legnagyobb és legambiciózusabb projektjük volt. Lássuk hát, hogy az ígéretes előzetesek és információk után végül mi valósult meg, és azt milyen minőségben sikerült a programba ültetnie a csapat munkatársainak.


A Total War széria története a kétezres évek elején kezdődött, egészen pontosan 2000-ben a Shogun: Total War epizóddal, amely a 15. századi klánok uralta Japánba kalauzolta el a játékosokat, akiknek feladata a riválisok legyőzése, majd a sógun pozíció megszerzése volt. A játék akkoriban forradalmi és újszerű megoldással egyesítette a korábbról jól ismert körökre osztott birodalom-menedzselős és valós idejű stratégiai programok játékmenetét. Ebből a jól bevált egyvelegből építkezett a továbbiakban is a sorozat, és a sikerek hatására a mai napig több mint fél tucat teljes értékű és legalább ugyanennyi kisebb-nagyobb kiegészítő epizód látott napvilágot az évek folyamán.

Jelen tesztalanyunk első felvonása 2004-ben, majdnem egy évtizede jelent meg, s akkoriban minden aspektusában új szintre emelte a stratégiai játékok műfaját. A készítők célja ezúttal sem volt kevesebb, mint hogy az elődben megismert történelmi korszakba ágyazott játékot még részletesebben, a kor történelméhez még hűebben, megannyi újítással és rengeteg tartalommal tárják a széria rajongói elé. A Total War: Rome II alapjai szerencsére mit sem változtak a jól bevált elődökhöz képest, feladatunk ezúttal is a birodalom menedzselése, valamint a riválisok és ellenségek leigázása lesz az előbbiekben vázolt körökre osztott és valós idejű stratégiai részek keretein belül.

Mondtam, hogy ne egy aktív vulkán mellé építsük a fővárost!

Mondtam, hogy ne egy aktív vulkán mellé építsük a fővárost!


Kezdjük az ismerkedést a játék főmenüjével. A főmenü az egyszerű, letisztult vonalat követi, csakúgy, mint a játékon belüli többi grafikus interfész is. Az indulóképernyőn az új kampány mellett a csaták, a beállítások, valamint az enciklopédia ikonjai találhatóak meg. Az irányítások részletes testreszabása alapkövetelmény, így erre nem is térnék ki részletesebben.

A hangbeállítások skálája széles, a felirat és a hangminőség mellett négy különálló csúszkával tudjuk szabályozni a beszéd, a zene, illetve a hangeffektek erősségét. A grafika testreszabási lehetőségei impozánsak, hat különféle előre beállított szintet különböztet meg a játék a legalacsonyabb minőségtől az ultrán át, egészen az extráig. Ezen felül a haladó beállítások segítségével manuálisan is testreszabhatjuk a kinézetet, ahol gyakorlatilag minden részletre kiterjedően, konfigurációnk képességeihez igazíthatjuk a program megjelenését.

Riley a csodakutya a CoD után új állást talált.

Riley a csodakutya a CoD után új állást talált.


A kampány menüpont alatt találjuk még a játék három fejezetből álló prológusát is, ami ugyan oktató jelleggel született, azonban önálló történeti szállal rendelkezik, így azoknak is érdemes lesz ezzel kezdenie, akik egyébként jártasak a Total War világában. A játék története az időszámításunk előtti harmadik században, a szamnisz háborúk idején veszi kezdetét, ahol egy Silanus nevezetű nemes irányításával megkezdhetjük az ellenséges törzsek kiszorítását Itáliából, ezzel megteremtve az alapokat a birodalom felemelkedéséhez. A prológus kampánya viszonylag rövid és lineáris, a játékos a fentről kapott utasítások és tippek alapján ismerkedhet meg a birodalomépítés, valamint csatározás alaptételeivel.

Új kampányt kezdve rögtön szembesülünk azzal, hogy a készítők nem aprózták el a választható kultúrák mennyiségét, rögtön kilenc frakció közül választhatunk, amelyek mind eltérő történetet és játékmenetet biztosítanak. Ezek között - a teljesség igénye nélkül - megtalálható Róma, Egyiptom, Karthágó, vagy Parthia is. A különféle kultúrák mind-mind önálló, történelmileg hiteles küldetéseket kaptak. Legjelentősebb különbségek a civilizált és a barbár törzsek között húzódnak.

Előbbiek jelentős mértékben támaszkodnak a provinciák központjaira, innen származik ugyanis a bevételek jelentős hányada, itt történik az új technológiák kutatása, valamint a seregek toborzása is. A barbár törzsek ezzel szemben kevésbé támaszkodnak a tartományok infrastruktúráira, éppen ezért néhány területen előnyből, másokon pedig - mint például az ipar - hátrányból indulnak. Mindezek mellett a törzseknek megvannak a maguk specialitásai, így például a rómaiak a terjeszkedésben, míg a keleti népek a kereskedelemben emelkednek ki.

Minden út Rómába vezet.

Minden út Rómába vezet.


A birodalom térképét megpillantva rögtön szembetűnik, hogy a készítők a korábbi részektől eltérően immár provinciákba szervezték a meghódítandó területeket. Minden egyes provincia 2-4 régióval rendelkezik, ezek menedzselése egyszerűbbé és átláthatóbbá vált. A közrend, az építkezés, valamint a toborzás provinciális szintre emelkedett, a játékosoknak ezáltal kevesebb ismétlődő és repetitív feladatot kell ellátniuk, miközben a birodalom vezetésére koncentrálnak.

A fejlesztések segítségével a provinciák jellegét befolyásolhatjuk, egyeseket például ipari, másokat pedig katonai központokká téve. A végrehajtandó fejlesztéseket azonban alaposan meg kell fontolni, mivel ezek egyrészt igencsak korlátozottak, másrészt a nem megfelelő irányvonal számos problémát okozhat az adott terület lakosságának. A birodalom lakóinak elégedettsége, azaz a közrend dinamikusan, körről-körre változik az aktuális helyzetekre és cselekedeteinkre reagálva.

Kame... Hame... Haa!!!

Kame... Hame... Haa!!!


Érdemes még kiemelten foglalkozni a különböző technológiai fák fontosságával, hiszen ezek döntő szerepet játszanak birodalmunk sikerességében. Egyes fejlesztések hatással vannak az átlagpolgárok mindennapi életére, mások pedig a tengerészeti és hadászati lehetőségeinket javítják drasztikusan. Természetesen az egyes frakciók történelmi és kulturális sajátosságai a fejlesztések során is megmutatkoznak.

A játékból nem hiányozhat a politika és a diplomácia sem. A politikát a különféle hatalmi csoportok versengése jelenti. Amennyiben demokratikus államot irányítunk, fontos a rivális családok közötti egyensúly megtalálása, ellenkező esetben lázongásokra, vagy akár polgárháborúra is számíthatunk. Más államformánál, mint például a monarchia, célszerű a befolyásunkat a lehető legnagyobb mértékben kiterjeszteni, ezzel elejét véve a lázadásoknak. Az egyes csoportosulások embereit vezető pozícióba emelhetjük, így biztosak lehetünk benne, hogy mindig a megfelelő személy kerül hatalomra. Aki továbbra sem szimpatikus számunkra, azt egyszerűen likvidálhatjuk.

PEW PEW PEW!

PEW PEW PEW!


A készítők a játék diplomáciai oldalát is továbbfejlesztették, így az eltérő frakciók sokkal hitelesebben és logikusabban reagálnak az őket körülvevő világ történéseire. A játékosnak ezentúl sokkal jobban meg kell fontolnia minden lépését, azok ugyanis tükröződni fognak a rivális népek viselkedésében. Jó példa erre, amikor a meghódított terület katonáinak sorsáról döntünk. Az emberek kegyetlen kivégzése rossz fényt vet ránk a velünk amúgy se szimpatizáló frakcióknál, szabadon engedésük azonban javíthat a megítélésünkön.

Elérkeztünk végre a játék egyik leglényegesebb, és kétséget kizáróan leglátványosabb részéhez, a valós idejű csatához. Akiknek a körökre osztott menedzselés túl egyszerű, vagy unalmas lenne, azok a végletekig elmélyedhetnek az egyes csaták kitervelésében és levezénylésében. A készítők még az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektettek ezen rész kidolgozására, az időjárás- és terepviszonyokat ezúttal maximálisan ki kell használnunk. Egy-egy okos stratégia alkalmazásával ugyanis egy reménytelennek tűnő csata kimenetelét is megfordíthatjuk, ugyanígy azonban, rossz taktika használatával egy könnyen megnyerhető csatát is elveszíthetünk. Akik azt gondolják, hogy a puszta túlerő győzelmet jelent, nagy tévedésben vannak.

Pedig mára nem mondott csillaghullást az előrejelzés.

Pedig mára nem mondott csillaghullást az előrejelzés.


Hadseregünket a legnagyobb gondossággal kell összeválogatnunk, kezdve a megfelelő vezér és a megfelelő egységek toborzásával. A játékban brutális mennyiségű, mintegy 700 eltérő egység kapott helyet (a nem játszható frakciókkal együtt). Ha a valós idejű csata mellett döntöttünk, először meg kell győződnünk róla, hogy az időjárás és a napszak megfelelő számunkra, ezt követően be kell állítanunk a csapatok kiindulóhelyét. Fontos, hogy a lehető legjobban feltérképezzük az ellenség helyzetét, amire a legalkalmasabb egy felderítőegység előreküldése, lehetőleg a terep egy magas pontjára. Ha szerencsénk van meglephetjük az ellenséget, csapatainkat a domborzat mögé, vagy az erdő mélyére rejtve ugyanis sokáig nem válnak láthatóvá, csak miután már túl késő. Tervünknek csak a néha furcsán reagáló mesterséges intelligencia tehet keresztbe.

Nagy hangsúlyt kaptak ezúttal a tengeri csaták is, amelyeket a szárazföldi ütközetekkel kombinálva még mélyebb stratégiai lehetőségeket kínál a program. Ennek köszönhetően részünk lehet epikus partraszállásokban, vagy kikötővárosok ostromában is, ezek pedig mind komoly hatással lesznek a szárazföldi ütközetek kimenetelére. Ha elég ügyesek vagyunk, flottánkat az ellenséges hajóknak vezetve egyszerűen elsüllyeszthetjük azokat, netán a fedélzetre átszállva lemészárolhatjuk a legénységet.

Nem szégyelled magad, hogy keresztben parkoltál le a folyón?!

Nem szégyelled magad, hogy keresztben parkoltál le a folyón?!


Több száz katona irányítása nem könnyű feladat, szerencsére a készítők ezt is hibátlanul megoldották. Hadseregünket az adott helyzethez leginkább alkalmas alakzatba sorolva vezényelhetjük a kijelölt cél felé, ezen felül egyéni csoportosulásokat is létrehozhatunk kiválasztott egységeinkből. A kamera kezelése is pofonegyszerű, ha úgy tartja kedvünk, akár a katonák közé ereszkedve is végigkísérhetjük a csata menetét. Ezen a ponton mutatkozik meg leginkább a játék hihetetlen látványvilága, mind a környezet kidolgozottsága, mind a különböző egységek kinézete és animációja a végletekig kimunkált, bármelyik mai játék megirigyelheti ezt a szintű grafikai részletességet, nem csak a műfaj konkurens alkotásai. A látványért azonban nagy árat kell fizetnünk, a program a teszt során sokszor lassult, remélhetőleg a készítők hamar megoldást kínálnak a problémára.

Akik nem elégszenek meg a kampánnyal, azok próbára tehetik tudásukat a többi játékmódban, ezek között fellelhető a szokásos történelmi csata, az egyedileg összeállított csata, valamint a többjátékos mód is, komoly újdonságra azonban itt nem kell számítani. Összefoglalásként nem is lehetne mást írni, mint hogy néhány könnyen orvosolható problémától eltekintve a Rome II a Total War széria eddigi legjobban sikerült darabja, amely a végletekig finomított stratégiai lehetőségeivel, brutális mennyiségű tartalmával és hihetetlen látványvilágával hosszú hónapokra a képernyő elé fogja szegezni a stílus rajongóit.

A teszt során nVidia GTX 760 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve.

Total War: Rome II / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus:
  • Megjelenés: 2013. szeptember 03.
  • Ár: 3.293 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • jól kidolgozott birodalomépítés
  • számtalan stratégiai lehetőség
  • gyönyörű grafika
  • fantasztikus hangulat
  • brutális mennyiségű tartalom
  • magas gépigény
  • AI problémák, bugok
  • Hang
    9
  • Grafika
    10
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.5
33 hozzászólás

Vendég

12 éve, 12 napja

Ez már régi cikk, de ezt ide kell írnom: A keményvonalas stratégák régóta várják ??? HAHA !!! A f@szt. A keményvonalas stratégák le sem z@rj' target='_blank' rel='nofollow'>sz@rják a Rome II-öt, ez a régen nagy sorozat mára egy lapos casual játékká vált, tucatnyi jobb stratégia van nála a piacon...

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 1 napja

nekem is tetszik mosolygó smiley bár 1 jó kis pénz /minden nép kódot elfogadnék mellé.. amíg nincs magyaritás (nem teljes) addíg nem tuok játszani vele.. túl nehéz lenne kitapasztalni szomorú smiley ha valaki tud valamilyen megbízható kódot az leírhatná.. mert amit én találtam az sajna nem müködik szomorú smiley

válasz erre

fantis6

12 éve, 6 hónapja és 6 napja

Jó, igaz a TW szériából a Medival 2 jött be a legjobban.

válasz erre

Isseysama97

12 éve, 6 hónapja és 27 napja

jó kis játék ez kacsintó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 7 hónapja és 1 napja

Elöször is köszönöm a remek tesztet és leírást. Nem vagyok nagy stratéga de, a teszten felbuzdulva én is kiprobáltam a játékot és azt kell mondanom a leirás tökéletesen helytálló. A játéknak sajnos megvannak a maga betegségei: lásd a térképen még javíthattak és széíthettek volna is ügyelve az optimizálásra ( Laptop i7-proc 1Gb dx11 vga 8Gb ram és hight -on kb már nem szaggat "annyira" ). A csatáknál nincs gond, ha 5000 -ren ütik egymás akkor sem, még magasabb beállítássokal sem. A játék kitapsztalásához azért idő szükséges, és főleg higgadt nyugalom : ugy a 30. 40. -kör derekán járva a töltési idő elég durva a körök között , sokszor 3-4 percig nézem a kijelzőt hogy aztán ujra tegyem amit szeretnék. Mindennek ellenére jó kis játék lett. üdv bpeter

válasz erre

italianman

12 éve, 7 hónapja és 12 napja

Már alig várom;hogy kipróbáljam.

válasz erre

kpal

12 éve, 7 hónapja és 12 napja

ehhez jobb ujabb vga kell mint ami nekem van

válasz erre

Vendég

12 éve, 7 hónapja és 12 napja

Na most a "vendég" jól megkapta....röhögő smiley

válasz erre

Ehinol

12 éve, 7 hónapja és 13 napja

Fenomenális játék lett! Egy percig nem csalódtam benne! mosolygó smiley bár az elején kicsit szokatlan volt!

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

12 éve, 7 hónapja és 17 napja

[Tiltott felhasználó!]

Vendég

12 éve, 7 hónapja és 17 napja

Vendég írta:
El sem olvasom a kritikát hiszen tudjuk hogy egy ilyen mély stratégiai játékot 1 nap de 1 hét alatt sem lehet kijátszani, főleg úgy hogy kritikát lehessen róla írni! Szóval elég hiteltelenek vagytok!
Kedves ismeretlen (jó, most én is az vagyok...) a játékteszterek a tesztpéldányokat közismerten jóval a megjelenés előtt megkapják. Másik, hogy a Total War sorozat azért nem olyan "hűdemély" (jó, lehet, hogy a Te szellemi kapacitásodnak igen), aki játszott az előző részekkel, az tökéletesen tisztában van ezzel az epizóddal is. Attól persze még remek sorozat és epizód. mosolygó smiley Egyébként tapasztalt stratégának még egy Europa Universalis IV folyamatos tesztelésére is elegendő 2-3 nap, pedig az speciel fényévekkel összetettebb játék. Üdv, BadSector (csak lusta voltam reggelni mosolygó smiley )

válasz erre

Vendég

12 éve, 7 hónapja és 17 napja

Vendég írta:
El sem olvasom a kritikát hiszen tudjuk hogy egy ilyen mély stratégiai játékot 1 nap de 1 hét alatt sem lehet kijátszani, főleg úgy hogy kritikát lehessen róla írni! Szóval elég hiteltelenek vagytok!
Kedves ismeretlen (jó, most én is az vagyok...) a játékteszterek a tesztpéldányokat közismerten jóval a megjelenés előtt megkapják. Másik, hogy a Total War sorozat azért nem olyan "hűdemély" (jó, lehet, hogy a Te szellemi kapacitásodnak igen), aki játszott az előző részekkel, az tökéletesen tisztában van ezzel az epizóddal is. Attól persze még remek sorozat és epizód. mosolygó smiley Egyébként tapasztalt stratégának még egy Europa Universalis IV folyamatos tesztelésére is elegendő 2-3 nap, pedig az speciel fényévekkel összetettebb játék. Üdv, BadSector (csak lusta voltam reggelni mosolygó smiley )

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Total War: Rome 2
3.293 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások